Pe timpul verii, DN 39, care este şoseaua Constanţa-Eforie-Mangalia-Vama Veche, reprezintă coşmarul şoferilor, deoarece în fiecare an se formează kilometri întregi de maşini care stau bară la bară.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a menționat că există o soluţie în acest sens care este deja avansată ca realizare. Este vorba despre un drum expres, Alternativa Techirghiol, a specificat compania pentru Adevărul.ro.
Acest drum ar urma să aibă aproximativ 27,5 kilometri şi se va desprinde din Autostrada de Centură a Constanţei.
Cât despre stadiul proiectului, „În prezent, contractul se află în ultima etapă de realizare a Studiului de Fezabilitate (SF), urmând a se finaliza Studiul Geotehnic, documentaţia privind identificarea proprietarilor şi alte operaţiuni tehnice. După finalizarea acestui SF, indicatorii tehnico economici vor fi avizaţi în cadrul C.T.E.-CNAIR. Ulterior, se vor parcurge toate etapele de avizare până la aprobarea prin Hotărâre de Guvern, respectiv avizare în cadrul C.T.E. – Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi avizare în cadrul Consiliului Interministerial”, a explicat CNAIR pentru Adevărul.ro.
Astfel că, lansarea procedurii de realizare a drumului va fi demarată după finalizarea proiectării, acest lucru însemnând după trimestrul I al anului 2023, potrivit CNAIR.
După ce proiectul va fi gata, CNAIR a specificat că, legătura dintre zona de Nord și Sud a litoralului se va face mai uşor, în special pe timp de vară și se va reduce timpul de stat în trafic.
Aceste schimbări se vor vedea mai ales între localităţile interdependente economic care se degrevează de trafic DN 39 şi DN 38 și care au lungimi mari de traseu în intravilanul unor localităţi.
Astfel că, un alt punct important este că va duce şi la scăderea numărului de accidente rutiere.
De asemenea, prin construirea Alternativei Techirghiol ar fi reduse emisiile poluante din localităţi şi oraşe, dar şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă.
În ceea ce privește costul drumului expres, acesta se va calcula după realizarea documentaţiei tehnice, conform CNAIR. De asemenea, un parlamentar de Constanţa, deputatul PNL Marian Cruşoveanu spune că ar fi nevoie de aproape 500 de milioane de euro, o sumă asigurată prin intermediul Programului Operaţional de Transport.