Ministrul Transporturilor Anca Boagiu a vorbit, într-o conferință de presă, despre proiectele Metrorex pentru următoarea perioadă.
Unul din aceste proiecte este centura feroviară a Bucureștiului, care se află momentan în faza studiilor.
Acest proiect urmărește ”realizarea unui sistem integrat de transport la nivelul Capitalei” a menționat Boagiu. Scopul final al proiectului este realizarea ”unui sistem de transport intermodal care să aducălaolaltă serviciile de tranposrt pe caer le oferă RATB-ul, pe care le oferă Metrorex-ul, pe care le poate oferi calea ferată.”
Anca Boagiu a amintit că anul acesta au fost inaugurate două noi stații de metrou, și anume Parc Bazilescu și Jiului, de pe magistrala 4. Pe aceeaăi magistrală urmează a se dezvolta alte stații până la Lacul Strulești.
”Pe magistrala 5, de la Drumul Taberei la Universitate, putem spune că (…) ați deschis deja o nouă eră în ceea ce privește construirea de rețele de metrou în România. Este prima lucrare pe care o facem de la zero după epoca de aur” a declarat ministrul Transporturilor. Săpăturile pentru tunerurile magistralei respective vor început cândva la începutul anului viitor, a anunțat ministrul.
Pentru tronsonul Universitate – Pantelimon se va semna până la finalul anului un nou acord de împrumut cu Banca Europeană de Investiții, împrumut acceptat deja de Guvern, a mai anunțat Boagiu.
Nu în ultimul rând, Anca Boagiu s-a referit și la sistemele de lifturi și de scări rulante montate care deservesc toate stațiile de metrou.
Marți s-a semnat acordul pentru achiziţia a 16 trenuri noi de metrou şi a 16 seturi de sisteme de protecţie şi conducere automată a trenului.