Un bărbat din Botoșani a rămas fără un milion de lei din cont după ce a avut o discuție telefonică de trei ore și a sesizat polițiștii.
Bărbatul a fost victima infracțiunilor de înșelăciune, acces ilegal la un sistem informatic și efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos, conform știrileprotv.
Apelantul s-a dat drept reprezentant al unei bănci și i-a spus bărbatului că din contul său s-au efectuat mai multe tranzacții în valoare de 5.000 de lei către o țară străină. Bărbatul și-a verificatul contul și a constatat că nu-i lipsește niciun ban.
„Victima a fost contactată telefonic de un bărbat care s-a recomandat ca fiind reprezentant al Băncii Transilvania şi care a întrebat dacă au fost autorizate mai multe tranzacţii către platforme online. I s-a spus că de pe cardul său ar fi fost efectuate plăţi neautorizate în valoare de 5.000 de lei, către o ţară străină. Bărbatul a verificat contul şi a constatat că nu lipseau bani”, au precizat poliţiştii din Botoşani.
Următoarea zi a fost sunat din nou, de pe un număr care părea a fi a Băncii Transilvania, posibil creat prin metoda „spoofing”. Apelantul i-a spus că datele sale bancare au fost compromise un angajat al băncii și că este nevoie de aplicarea unor „măsuri de securitate”. Astfel, bărbatul și-a instalat pe telefon mai multe aplicații de tip „remote-control”, care i-au permis escrocului să acceseze telefonul victimei de la distanță și să efectueze un transfer de 1.000.000 de lei către un cont Revolut.
După tranzacție, bărbatul a fost sunat de către reprezentații reali ai băncii, dar pentru că se afla în apel cu escrocul, acesta i-a spus să nu răspundă că este un robot automat. Discuția lor a durat în jur de trei ori și abia atunci bărbatul a realizat că a fost înșelat.