Compania aeriană Qantas a reușit, joi, ceva cu totul remarcabil.
În numai 10 minute, operatorul a vândut toate biletele disponibile pentru un „zbor către nicăieri”.
Mai exact, pasagerii cursei „zborul către nicăieri” vor survola principalele atracţii turistice ale Australiei și vor reveni pe aeroportul de unde au decolat.
Inițiativa este de fapt o strategie prin care compania încearcă să compenseze din pierderile provocate de restricţiile de călătorie, cauzate de COVID-19.
„Zborul spre nicăieri”, un avion Boeing 787 Dreamliner,va decola de la Sydney, va survola muntele de granit roşu Uluru, insulele Whitsundays şi Marea Barieră de Corali, urmând să aterizeze tot la Sydney, după şapte ore de călătorie.
Biletele, cu preţuri cuprinse între 572 şi 2.754 de dolari americani, s-au vândut în zece minute, devenind astfel „probabil cel mai rapid vândut în istoria Qantas”, precizează reprezentanții companiei.
Din cauza restricțiilor impuse, compania Qantas anunța la începutul verii reducerea a circa 6.000 de posturi în cadrul unui program de restructurare. Alte 2.500 de posturi ar putea fi afectate de schimbări majore.
Și compania British Airways, una dintre cele mai mari companii aeriene din Europa, ar putea să renunțe la aproape 10.000 de angajați, notează Bloomberg. La începutul lunii aprilie, cea mai mare companieaeriană din Marea Britanie lua în calcul trimiterea în șomaj a aproape 80% din personalul care operează zboruri, negociind chiar unplan de suspendare a32,000 de angajați pentru a putea depăși provocările finaciare pe care le întâmpină din cauzapandemiei de coronavirus.
Momentan, British Airways operază la circa 25-30% din capacitate, în vreme ce regulile de carantină se schimbă constant în ţările din Europa, fapt ce afectează cererea.
Transportatorul național al Marii Britaniia redus masiv zborurile de la declanșarea stării de urgență și a avertizat că este necesarsă reducă și mai mult costurile pentru a supraviețui, de unde și decizia prezentată ulterior.
Și compania francezăAirbuseste unul dintre marii pierdanți ai crizei provocate de noul coronavirus.
Producătorul de avioane a anunțat că va desființa aproximativ 15.000 de locuri de muncă, dat fiind contextul actual, scrieReuters.
Mai exact, cel mai mare grup aerospaţial din Europa a arătat că va desfiinţa aproximativ 5.000 de locuri de muncă în Franţa, 5.100 în Germania, 900 în Spania, 1.700 în Marea Britanie şi 1.300 în alte regiuni.
Cu toate acestea,Airbusse opune concedierilor forţate, dorind totuși plecări voluntare, pensionări anticipate şi scheme de angajare part-time pe termen lung, dorind să încheie un acord referitor la restructurarea forţei de muncă până în 2021.
Airbusdeține o forţă de muncă de 135.000 de oameni, însă aproximativ 37% din personal urmează să se pensioneze în acest deceniu. Astfel, surse din industrie susțin căAirbusîşi bazează restructurarea pe o reducere de 40% a producţiei de aeronave, timp de doi ani.