Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat că montajul tablierului de la podul peste Dunăre de la Brăila avansează bine. Acesta va fi al treilea cel mai mare pod din Europa.
Imaginile din Galeria Foto pot fi văzute AICI.
„Au sosit în șantier 32 de tronsoane de tablier. 10 au fost montate deja, pe zona centrală a podului.
Alte câte 5 elemente de tablier au fost sudate la sol, la fiecare pilon (de pe malul dinspre Brăila și de pe malul dinspre Tulcea).
6 tronsoane au fost montate între blocurile de ancoraj și piloni, pe ambele maluri.
Alte 6 tronsoane, 3 pe fiecare mal, se sudează și se pregătesc de montaj, lângă blocurile de ancoraj”, a scris secretarul de stat, pe Facebook.
Acesta a precizat că, în total, vor fi montate 86 de segmente de tablier metalic, fiecare având o greutate medie de 250 de tone. Ele au fost realizate la șantierul naval Brăila și vor forma structura suprafeței de rulare a podului.
Potrivit lui Scriosteanu, continuă și lucrările la drumurile de acces, atât pe malul dinspre Tulcea, cât și pe cel dinspre Brăila.
Constructrul a promis să termine lucrarea până în decembrie.
Secretarul de stat a precizat că acesta va fi cel mai mare pod România și al treilea din Europa.
„Investiția presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.
Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.
Pilonii au 192 m înălțime totală de la partea superioară a fundației și sunt localizați în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări și lift, accesul fiind permis din benzile de întreținere localizate pe ambele părți ale tablierului”, a mai explicat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.