În 2021, trenurile din România au întârziat, în total, șase ani și jumătate. Viteza medie cu care au circulat trenurile de călători a fost de 44,68 km/h, iar a celor de marfă de 15,49 km/h.
Recordul întârzierilor a fost înregistrat în 2018 – peste nouă ani, arată date ale Ministerului Transporturilor, citate de Digi24.
Astfel, anul trecut, trenurile din România au avut întârzieri de 3.487.509 de minute, adică un total de 6 ani și jumătate. În 2020, întârzierile au fost de 2.560.489 minute (4,8 ani). De precizat că 2020 și 2021 au fost ani de pandemie, cu numeroase restricții de circulație.
Datele consultate de Digi24 mai arată că fiecare tren care a circulat anul trecut a avut o întârziere medie de 3,48 de minute la fiecare 100 de kilometri parcurși. Spre comparație, în Japonia întârzierea medie acceptată e de 30 de secunde pe tren, pe parcursul unui an.
Recordul întârzierilor a fost atins în 2018. Atunci s-au acumulat 4.767.238 minute, adică puțin peste nouă ani.
În schimb, însă, biletele de tren s-au scumpit anul acesta, de la 1 iulie.
„Măsura vine în sprijinul redresării şi echilibrării activităţii economice a tuturor operatorilor de transport feroviar de călători din România pe fondul creşterii preţurilor la diferite materiale cu pondere mare în activitatea de transport feroviar: combustibil, energie, piese etc. Ultima ajustare de tarife la călătoria pe calea ferată, aplicabilă tuturor operatorilor de transport feroviar de călători, a fost în anul 2013”, a transmis atunci CFR Călători.
Și sunt așteptate noi scumpiri anul viitor.
„În legislaţie se spune că majorarea preţurilor este impusă de rata de inflaţie. După cum vedeţi, rata de inflaţie. (…) Vom analiza la sfârşitul anului pe bugetul viitor, depinde de nivelul subvenţiei, şi dacă intrăm tot aşa într-o situaţie cu preţuri necontrolate este posibil să luăm în analiză creşterea”, a declarat, la începutul acestei luni, Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători.