NASA, descoperire majoră privind planeta Marte (VIDEO)

Descoperire majoră legată de planeta Marte. NASA va anunţa astăzi, într-o conferinţă de presă, despre ce anume este vorba. Presa internaţională a început deja să speculeze pe marginea informaţiilor pe care Agenţia spaţială americană o va face publică. The Independent scrie că NASA ar putea să anunţe că a descoperit apă pe planeta Marte

Dacă jurnaliştii de la The Independent speculează că ar fi vorba despre apă, pe reţelele de socializare au apărut mai multe postări legate de identificarea unor forme de viaţă extraterestre.

„Deci, va fi despre Marţieni, nu-i aşa?”, se întreabă Jacqueline, o utilizatoare a platformei online Twitter.

„Ar fi bine să fie despre extratereştri”, a scris Bart, un alt utilizator al Twitter.

Nu este un secret că Agenţia spaţială americană se concentrează pe detectarea unor eventuale urme de viaţă pe Marte, în timp ce Agenţia Spaţială Europeană analizează Luna, notează Dailymail.

Totodată, un studiu publicat de revista Geophysical Research Letter arată că Marte are câteva mii de gheţari îngropaţi sub scoarţa sa acoperită de praf, care au împreună o cantitate de apă suficient de mare pentru a acoperi întreaga suprafaţă a acestei planete cu un strat de gheaţă ce ar avea grosimea de 1,1 metri.

Oamenii de ştiinţă încearcă de foarte multă vreme să înţeleagă felul în care Marte s-a transformat dintr-o planetă caldă, umedă, probabil asemănătoare cu Terra, în istoria ei timpurie, în planeta rece, uscată şi deşertică.

Specialiştii încearcă să calculeze cantitatea de apă care a dispărut în acel moment de pe Marte şi cantitatea de apă rămasă blocată în depozitele de gheaţă subterane.

Marte ar fi pierdut de-a lungul istoriei circa 87% din cantitatea ei totală de apă.

La conferinţa de astăzi, de la ora 15:30 GMT, care va avea loc la sediul central al NASA din Washington, vor participa mai mulţi cercetători.

Conferinţa va fi transmisă live de televiziunea online NASA TV şi pe site-ul agenţiei, nasa.gov.

11:02 - ANM, avertizări: Valul de căldură va persista în regiunile sudice și estice, iar în Muntenia vor fi atinse 41 de grade. Moldova, sub Cod portocaliu de vijelii puternice, grindină și averse torențiale