Unul din 2 români declară că recentul scandal privind etichetarea greșită a cărnii le-a schimbat alegerile în ceea ce privește consumul. Raportul, realizat în perioada 28 februarie – 4 martie, arată că oamenii se iîncred tot mai puțin în etichetele privind originea cărnii.
Cercetarea realizată pe un eşantion de 4.700 de persoane, arată că mai mult de jumătate dintre români şi-au schimbat obiceiurile privind consumul de carne. 14% dintre ei spun că au cumpărat mai multă carne de pui în ultimul timp.
În plus, aproape 8% dintre români susţin că nu au mai achizitionat deloc carne de vită. Studiul mai arata că 96% dintre cei chestionați erau informați privind scandalul cărnii de cal.
Când vine vorba de încrederea în carnea pe care o cumpăăa, românii sunt atenţi în special la marca de producător, dar şi la informaţiile privind valabilitatea produsului.
Scandalul cărnii de cal, izbucnit la mijlocul lunii ianuarie, a cumulat până în prezent în media, 15.000 de apariţii, 500 de postări pe blogurile româneşti, 2000 de postări pe facebook şi 43 de filmuleţe pe youtube.