Pasagerii români ai unei curse aeriene București – Koln acuză faptul că au fost trimiși fără bagajele de cală în Germania, iar acum se chinuie să le recupereze sau, măcar, să afle informații despre acestea, potrivit Adevarul.
Pasagerii au decolat de pe aeroportul Otopeni cu un avion al companiei Wizzair, în data de 6 decembrie 2023, la ora 17.05 și au ajuns în Koln fără niciun bagaj de cală.
„Primul semn de întrebare a fost din partea unui cuplu, care călătoreau cu un copil mic, și cărora li s-a permis să ia căruciorul în avion, deși de regulă acesta este trimis la cală. Deci stewardesele știau, din punctul nostru de vedere, al pasagerilor, că bagajele noastre nu vor fi în avion”, a declarat Cosmin Bârzan, directorul Centrului pentru Resurse Civice Constanța, care călătorea împreună cu mama sa.
De asemenea problema a fost semnalată și de un pasager, care avea o aplicație de localizare a bagajului. Când s-a uitat în aplicație a văzut că bagajul său este în aeroportul Otopeni.
Pe aeroportul din Germania niciun pasager nu a primit bagajul de cală și, ceeea ce este mai grav, nicio informație.
Culmea, spune Cosmin Bârzan, si cel care au plecat din Koln spre România, cu același zbor, de retur, au fost trimiși tot fără bagaje.
„Am reușit să aflăm, pe surse, căci oficial nu ne-a răspuns nimeni la nicio întrebare, faptul că avionul cu care trebuia să decolăm, avea o defecțiune. Drept consecință, cei de la WizzAir l-au înlocuit, cu un alt avion, însă și acesta avea o defecțiune la trapa de cală. Așa că pur și simplu nu au mai urcat bagajele în avion, fără să ne anunțe și am decolat. Din punctul meu de vedere vina se împarte între compania aeriană și cea de handling, din Otopeni”, spune Cosmin Bârzan.