Comisia Europeană a elaborat un plan pentru a permite vânzările de mașini noi cu motoare cu ardere internă după 2035, dacă acestea funcționează numai cu combustibili electronici neutri din punct de vedere climatic, deoarece încearcă să rezolve disputa cu Germania cu privire la măsurile de eliminare treptată a mașinilor cu motor cu ardere internă, scrie Reuters.
Proiectul, văzut de Reuters marți, sugerează crearea unui nou tip de categorie de vehicule în Uniunea Europeană pentru mașinile care pot funcționa numai cu combustibili neutri din carbon.
Astfel de vehicule ar trebui să utilizeze tehnologie care ar împiedica să fie conduse dacă sunt folosiți alți combustibili, se arată în proiect.
Propunerea ar putea oferi producătorilor de mașini o cale de a continua să vândă vehicule cu motor cu combustie și după 2035, data la care o lege a UE planificată va interzice vânzarea de mașini noi care emit CO2.
După luni de negocieri, țările UE și Parlamentul European au convenit anul trecut asupra legii. Însă Ministerul Transporturilor din Germania a surprins alte țări luna aceasta depunând obiecții de ultim moment la lege, cu câteva zile înainte de un vot final.
Cererea principală a ministerului este ca UE să permită vânzările de mașini noi care funcționează cu combustibili electronici după 2035. Marți, a declarat că a luat legătura cu Comisia pentru a încerca să găsească o soluție cu privire la o problemă care este urmărită îndeaproape de puternica industrie auto din Germania. .
„Suntem interesați de o clarificare rapidă, dar trebuie să fie rezistentă și obligatorie. În prezent examinăm acest lucru cu atenție”, a spus un purtător de cuvânt.
Condiția Comisiei conform căreia mașinile trebuie să poată recunoaște combustibilii neutri în CO2 din combustibilii fosili a fost problematică pentru Germania, deoarece ar forța în mare măsură producătorii de automobile să dezvolte noi motoare.