Cum arată criza alimentară din Marea Britanie. Carnea, laptele și legumele, principalele produse care lipsesc de pe rafturi (Galerie Foto)

Foto: Hepta.ro

Marea Britanie se luptă cu o criză alimentară, una a carburanților și una de personal, după ieșirea din Uniunea Europeană. Carnea, legumele și laptele sunt principalele alimente care lipsesc de pe rafturile din magazine, dar premierul Boris Johnson a rămas optimist.

Criza alimentară și cea a carburanților a fost generată de lipsa angajaților în anumite sectoare cheie, iar astfel s-a ajuns la blocajul livrării alimentelor și combustibilului în Regat, situație care afectează zilnic viața britanicilor.

Totuși, premierul Johnson rămâne optimist și a afirmat în fața Congresului că decizia de a părăsi Uniunea Europeană avea să conducă la această situație, dar viitorul Marii Britanii va fi unul mult mai bun.

Foto: Hepta.ro

Cum arată criza alimentară și de carburanți din Marea Britanie

Marea Britanie se confruntă cu o situație de criză după ieșirea din Uniunea Europeană. Din lipsă se personal în sectoarele cheie, în Regat cetățenii nu mai găsesc o serie de alimente pe rafturile magazinelor și nici carburanți în stațiile de alimentare.

„Nu vom reveni la modelul vechi şi perimat al salariilor mici şi productivităţii reduse. Răspunsul nu este să revenim la imigraţia necontrolată pentru a menţine salariile mici, ci la controlarea imigraţiei şi la a nu o folosi drept scuză pentru a nu investi în forţa de muncă, în instalaţii şi echipamente”, afirma premierul Boris Johnson, potrivit Digi 24.

Marea Britanie se confruntă cu o criză severă a alimentelor și a combustibilului, având în vedere în primul rând lipsa de personal care să asigure aprovizionarea.

Foto: Hepta.ro

În general, pentru aceste sectoare erau angajați lucrători străini, care în prezent nu mai pot munci în Regat din cauza Brexit.

Marea Britanie a eliberat doar 127 de vize temporare pentru șoferii de camion

Boris Johnson le-a sugerat patronilor din sectorul transporturilor să asigure forța de muncă prin creșterea salariilor, pentru  amării atractivitate față de sector. O variantă la care nu a făcut referire, deși în trecut s-a dovedit a fi mai  eficientă este căutarea personalului din străinătate, mai ieftin.

Totuși, premierul Marii Britanii susține că șoferii de camion au depus doar 127 de cereri de vize de ședere temporară, în ciuda celor 5.000 de astfel de documente pe care a acceptat Guvernul britanic să le acorde.

Foto: Hepta.ro