Exceptând cerințele de ordin fizic, omul are în plus o serie de necesități și datorii superioare, de ordin sufletesc.
Prin urmare, are nevoie în căsnicie și de binecuvântarea lui Dumnezeu, mai exact de cununia religioasă.
Cei ce trăiesc fără această cununie nu pot primi darurile şi pomelnicele la Sfântul Altar şi nu pot fi naşi, nici la cununie, nici la botez. Ei nu se pot mântui decât dacă se cunună la biserică făcând şi un canon de câţiva ani oprire de la Sfintele Taine (După pravila bisericească de Arhim. Nicodim Sachelarie).
Sinodul I Ecumenic, în canonul 3 şi VI Ecumenic, în canonul 5, opresc cu desăvârşire pe clericii de orice grad să aibă vreo femeie îngrijitoare la casele lor, „afară de mamă, soră sau mătuşă, sau pe alte persoane care nu pot fi bănuite de legatură de concubinaj”, scrie bzb.ro.
„Iar dacă cineva ar călca cele hotărâte de noi să se caterisească. Aceasta să respecte şi cei căsătoriţi, având grijă de curăţenia lor morală”. Astfel, se poate ce grijă au avut Sfinţii Părinţi să păstreze viaţa morală în Biserica lui Hristos şi cu câtă tărie au luptat împotriva smintelii şi a cumplitului păcat al desfrânării.