Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află, tranzitează sau intenționează să călătorească în Republica Franceză că joi, 23 martie, circulația feroviară, transportul public și zborurile vor fi perturbate de greva generală.
MAE anunță că sunt așteptate perturbări ale feroviare naționale (TGV, Ouigo), locale (TER, Intercités, Transilien) și internaționale (Thalys, Eurostar).
Detalii privind circulația trenurilor pot fi consultate pe site-urile: https://www.sncf.com/fr, https://www.sncf-connect.com/train/greve, https://www.thalys.com/fr/fr/info-trafic/34482, https://www.eurostar.com/fr-fr/voyage/info-trafic/perturbations.
Transportul public urban, de asemenea, ar putea fi perturbat, tot în contextul grevei șoferilor din acest sector, dar și din cauza modificării traseelor unor linii de transport, pe fondul demonstrațiilor planificate în orașe.
Autoritățile franceze recomandă tuturor cetățenilor să consulte site-urile rețelei locale de transport pentru prognoze ale traficului, precum și site-ul RATP: https://www.ratp.fr/, pentru detalii privind circulația din regiunea pariziană.
Acțiunii greviste se vor alătura și sindicatele aeroporturilor din Paris (Charles-de-Gaulle și Orly), dar și controlorii aerieni și personalul Air France (FNIC-CGT și CGT Air France), motiv pentru care programul zborurilor ar putea fi perturbat. Pasagerii Air France vor fi anunțați de eventuale anulări/întârzieri ale zborurilor prin SMS. Detalii privind zborurile sunt disponibile pe site-ul: https://www.parisaeroport.fr/.
MAE nu exclude perturbările circulației feriboturilor către Regatul Unit și insula Corsica, ca urmare a grevei federației CGT din porturi și docuri. De asemenea, greva poate fi prelungită și după această dată, în anumite sectoare, inclusiv în cel al transportului.
Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Paris: +33147052966 și +33147052755, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.
De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție următoarele telefoane de permanență, în funcție de circumscripția consulară de reședință, astfel: