Ministrul german al agriculturii a cerut interzicerea oricărei publicități accesibile copiilor pentru alimente nesănătoase, inclusiv dulciuri și produse cu un conținut ridicat de sare, grăsimi și zahăr, argumentând că este în joc sănătatea viitoare a tinerilor germani.
Unele grupuri de consumatori au declarat că propunerile ar trebui să meargă mult mai departe și să includă interzicerea plasării strategice a produselor destinate copiilor în magazine – la casele de marcat din supermarketuri, unde părinții se simt adesea presați de copii să le cumpere.
Unul din doi germani este considerat supraponderal, la fel ca și 15% dintre copii, potrivit profesioniștilor din domeniul sănătății, potrivit The Guardian.
Potrivit planurilor lui Cem Özdemir, ar trebui redusă publicitatea „în fiecare mediu relevant pentru copii”, inclusiv la televiziune, radio și pe YouTube și Instagram. În viitor, astfel de publicitate ar trebui să fie difuzată doar între orele 23:00 și 6:00 dimineața, susține el.