O familie s-a trezit fără bani în cont, după ce a fost anunțată că datorează aproape 1 milion de lire sterline furnizorului de energie electrică și că i s-au prelevat din cont 80.000 de lire sterline prin debit direct, notează stiripesurse.ro.
„A fost destul de amuzant la început”, a transmis Richard Baron, care locuiește în Deal, Kent, împreună cu soția și cei doi copii.
Potrivit acestuia, primise un e-mail în care i se comunica faptul că plățile sale de debit direct urmau să ajungă la 80.124 de lire sterline pe lună, totalizând 961.488 de lire sterline pentru întregul an.
„Am presupus că a fost doar o eroare pentru că, evident, nu are nimic de-a face, în niciun caz, cu cât utilizăm noi”, a declarat bărbatul, relatează The Guardian.
Cu toate că factura nu depășea de obicei 150 de lire sterline pe lună, aveau deja un credit de 1.000 de lire sterline, deoarece compania luase plăți mai mari decât consumul familiei, în ciuda faptului că aceasta avea un contor inteligent.
Richard Baron a sunat la EDF și a fost redirecționat către trei departamente diferite înainte ca un angajat să descopere ce s-a întâmplat.
„A spus că pare să fie doar o problemă cu sistemul lor și că o vor remedia”, a spus acesta.
Totuși, câteva zile mai târziu, aplicația încă arăta că bărbatul trebuie să plătească 80.000 de lire sterline, așa că a sunat din nou și a fost asigurat că problema va fi rezolvată, însă lucrurile nu au fost așa.
„Soția mea a primit un mesaj text pe la ora 7 dimineața în care i se spunea că avem fonduri insuficiente în cont, dar nu menționa suma. Când m-am uitat lipseau 76.000 de lire sterline”, a spus Baron.
Acesta a contactat departamentul de fraude al băncii sale, care a reușit să ramburseze banii la câteva ore după ce a fost efectuată plata.
După ce și-a anulat debitul direct din cont, familia a fost trecută la un plan tarifar mai scump de către furnizorul de energie.