Avionul privat al lui Elon Musk a efectuat 134 de zboruri în 2022. Cea mai scurtă călătorie a durat doar 6 minute

Avionul privat al lui Elon Musk a efectuat 134 de zboruri în 2022. Cea mai scurtă călătorie a durat doar 6 minute
Photo: Britta Pedersen/dpa-Zentralbild/dpa-pool/dpa

Avionul privat al lui Elon Musk a efectuat 134 de zboruri în 2022 – cu cea mai scurtă călătorie care a durat doar 6 minute.

Costurile de operare ale avionului s-au ridicat la 2,6 milioane de dolari și a produs 1.800 de tone de CO2

Sweeney, studentul care a început să urmărească avionul în 2020, a compilat cifrele pentru Gulfstream G650ER al miliardarului, al cărui indicativ de apel este N628TS. Datele nu arată însă dacă Musk se afla la bord.

Este probabil ca Musk să fi folosit avionul său privat pentru a zbura în Qatar pentru a asista la finala Cupei Mondiale de fotbal din decembrie, au arătat datele.

De asemenea, avionul a efectuat călătorii în Brazilia, Franța, Italia, Grecia, Norvegia, Germania și Regatul Unit.

Cel mai lung zbor al său, înregistrat la 18 iulie, a fost de la Mykonos, Grecia, la Austin, Texas. Este probabil ca Musk să se fi aflat la bord, deoarece a fost fotografiat în Grecia cu două zile mai devreme.

Cel mai scurt zbor al avionului a durat aproximativ șase minute, iar datele arată că acesta a rămas pe aeroportul Long Beach. Mișcarea ar fi putut reprezenta repoziționarea avionului de către pilot.

Potrivit statisticilor, printre cele mai frecvente destinații s-au numărat Los Angeles, precum și Austin și Brownsville din Texas.

În decembrie, Musk a amenințat că îl va da în judecată pe Sweeney pentru că a postat locația sa, spunând că acesta l-a pus în pericol pe fiul său de doi ani. Sweeney a declarat pentru Insider că amenințarea lui Musk nu l-a îngrijorat.

Sweeney a declarat pentru Insider că Musk ar fi putut evita expunerea publică pe care a generat-o contul său dacă Musk i-ar fi plătit cei 50.000 de dolari pe care i-a cerut pentru a-l închide – o sumă mică în comparație cu factura anuală estimată la 2,6 milioane de dolari pentru operarea avionului. „Încă 50.000 de dolari pentru confidențialitate nu ar fi fost nimic”, a spus Sweeney.

Deși contul @ElonJet al lui Sweeney a fost interzis definitiv de pe Twitter în urma unei modificări a politicii de doxxing, el a creat un alt cont numit @ElonJetNext care postează aceleași date cu o întârziere de 24 de ore.

Cele 134 de zboruri au produs 1.895 de tone de CO2, iar costul de operare, inclusiv cheltuielile cu combustibilul, a fost de puțin peste 1,1 milioane de dolari.

Urmăriți B1TV.ro și pe