Google, anunț MAJOR pentru presă: Cum vrea să ajute media tradițională

Google, anunț MAJOR pentru presă: Cum vrea să ajute media tradițională

Google va propune începând de luni noi instrumente în beneficiul editorilor de presă, încercând astfel să îi ajute să atragă mai mulţi abonaţi, în special prin limitarea conţinuturilor gratuite, în cadrul unei iniţiative ce vizează îmbunătăţirea relaţiilor dificile pe care grupul american le are cu industria presei, care se consideră "furată" pe internet.

"Cred cu adevărat că Google şi editorii de presă au un interes comun", a declarat Philipp Schindler, unul dintre directorii companiei americane, într-o conferinţă telefonică.

"Vrem să îi ajutăm pe editori să găsească noi cititori şi să îi transforme în clienţi plătitori", a continuat Philipp Schindler, insistând asupra faptului că "noul model" propus reprezintă fructul unor discuţii îndelungate şi al unor teste desfăşurate în colaborare cu diverse companii de presă, precum The New York Times şi Financial Times.

Presa tradiţională se confruntă cu o serie de probleme financiare, pe care le impută, parţial, faptului că articolele sunt mult prea des accesibile în sistem gratuit pe internet, în special prin intermediul motoarelor de căutare şi al reţelelor de socializare, scrie Știripesurse.

Presa tradiţională pierde astfel venituri din publicitate, care sunt în mare parte captate pe internet, mai ales de companiile Google şi Facebook.Încercând să atenueze aceste relaţii dificile, Google va permite grupurilor de presă să îşi aleagă numărul de articole cu acces gratuit, "un eşantion flexibil", care va înlocui începând de luni sistemul actual.