Google, Facebook, Twitter, obligate să combată falsurile şi conturile false. În caz contrar, vor risca amenzi usturătoare

Google, Facebook, Twitter, obligate să combată falsurile şi conturile false. În caz contrar, vor risca amenzi usturătoare
Foto simbol: Pixabay

Google, Facebook, Twitter, precum și alte companii tehnologice vor fi obligate să ia măsuri pentru a împiedica dezvoltarea deepfake-urilor şi conturile false de pe platformele lor.

Potrivit unui cod de practică al Uniunii Europene actualizat, companiile riscă sa ia amenzi dacă acest lucru nu se va întâmpla.

Măsuri pentru eliminare conturilor false

Comisia Europeană urmează să publice joi codul de practică  în ceea ce privește dezinformarea, ca parte a eliminării de ştiri false.

Codul voluntar a fost introdus în 2008 și va deveni  o schemă de coreglementare, cu responsabilitatea împărţită între semnatari și autorităţile de reglementare.

Codul cuprinde exemple de comportament manipulator, cum ar fi deepfakes şi conturi false, pe care semnatarii vor trebui să le abordeze.

”Semnatarii relevanţi vor adopta, consolida şi implementa politici clare cu privire la comportamentele şi practicile manipulative nepermise asupra serviciilor lor, pe baza celor mai recente dovezi privind comportamentele şi tacticile, tehnicile şi procedurile (TTP) folosite de actori rău intenţionaţi”, se arată în document.

Cât despre deepfake-uri, acestea au fost   create prin tehnici informatice și au creat o alarmă în întreaga lume, mai ales atunci când sunt folosite într-un context politic.

Amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală

Codul are legături și cu noile măsuri ale UE, cunoscute sub numele de Digital Services Act, cu care au fost de acord  27 de ţări la începutul anului, care vizează combaterea dezinformarii.

Astfel că, în ceea privește companiile care nu îşi îndeplinesc obligaţiile conform codului, acestea pot primi amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală, conform regulilor din codul menționat anterior. Companiile au  6 luni la dispoziție pentru a-şi pune în aplicare măsurile după ce au aderat la cod.

De asemenea, semnatarii vor fi nevoiți să ia măsuri față de publicitatea care prezintă dezinformare, dar și pentru a oferi mai multă claritate când vine vorba de publicitatea politică, conform Antena3.ro.

”DSA oferă o coloană vertebrală legală a Codului de practici împotriva dezinformării – inclusiv sancţiuni disuasive grele”, a declarat comisarul pentru industrie Thierry Breton, care conduce campania UE împotriva dezinformarii,  într-un comunicat, potrivit Reuters.

Urmăriți B1TV.ro și pe