Hackerii folosesc o nouă metodă de scam pe Facebook. Aceștia utilizează fotografiile unor branduri cunoscute, pentru a atrage like-uri, iar ulterior apelează la oferte și concursuri cu premii false, prin care utilizatorii aplicației accesează un link.
După ce a fost accesat link-ul, vor fi solicitate date personale pentru înscrierea în concursuri, dar și mai apoi pentru oferire de premii, avertizează Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO).
„Una dintre metodele pe care le folosesc atacatorii în lansarea de atacuri de tip #scam implică crearea unor pagini pe social media, care copiază denumirea și identitatea vizuală a unor branduri cu reputație”, precizează CERT-RO.
Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică explică modul în care funcționează aceste tipuri de înșelătorii online:
„La scurt timp după lansarea unor astfel de pagini, imediat ce au bifat un număr consistent de urmăritori, aceștia vor publica cel mai probabil postări în care promovează concursuri sau oferte promoționale false. Scopul principal este acela de a determina utilizatorii să execute o acțiune dăunătoare (accesarea unor link-uri malițioase, introducerea unor date personale, financiare sau credențiale pe site-uri de phishing, etc.), folosindu-se de un anumit scenariu, care de obicei implică inițiative promoționale închipuite.
Mare atenție la aceste detalii! Verificați mereu dacă sunteți pe un canal oficial de comunicare, atunci când interacționați cu postări din partea unor branduri cunoscute și raportați mereu către rețeaua socială astfel de conturi sau pagini false, pentru a le împiedica orice tentativă infracțională”, se precizează pe pagina de Facebook a CERT-RO.