Kaufland / Lidl / Carrefour / Profi / Mega Image / Auchan. Anunţul ce afectează toţi clienţii din Romania

Kaufland / Lidl / Carrefour / Profi / Mega Image / Auchan, adică 6 dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa de retail din Romania, şi-au împărţit între ei 45% din cele 22 de miliarde de euro cheltuite de români în industria alimentară. Aceste date au fost furnizate de Euromonitor.

KAUFLAND Romania are un anunţ TRIST pentru clienţii de toate vârstele

Ce se va întâmpla în anii următori?

„Comerţul cu dominantă alimentară din Europa de Est creşte moderat de câţiva ani. O schimbare majoră a ultimilor ani este declinul rapid al comerţului tradiţional care lasă locul marilor nume moderne. Piaţa se va consolida şi maturiza în următorii ani, cu marii jucători care vor experimenta la nivel de noi formate şi inovaţii în domeniul digital“, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, preluaţi de zf.ro.

Cum se descurcă Kaufland / Lidl / Carrefour / Profi / Mega Image / Auchan pe piaţa europeană?

Grupul german Schwarz, proprietarul Kaufland şi Lidl, este lider în România şi Cehia, iar în Polonia şi Ungaria îşi face loc în top cinci jucători din comerţul alimentar. Rusia este piaţa cu cei mai mulţi jucători locali la vârf, patru din cinci, singurul nume străin fiind Auchan, însă cu o cotă de piaţă de doar 2,5%.

LIDL. Anunţ important de la Lidl Romania pentru toţi clienţii. Schimbări masive în supermarketuri

Ce fac micii comercianţi tradiţionali?

Micii comercianţi tradiţionali încă au 70.000-80.000 de magazine şi aproape 40% cotă de piaţă. Piaţa din România este printre cele mai puternic concurenţiale, cu primii cinci jucători care controlează doar 45% din vânzări, mai scri sursa amintită.

Urmăriți B1TV.ro și pe