Sorin Grindeanu (PSD), ministrul Transporturilor, a declarat că noi nu-i putem obliga pe ucraineni să vină să folosească porturile româneşti de la Dunăre, aceasta fiind decizia lor. Pe de altă parte, discuții cu ucrainenii, americanii și oficialii de la Bruxelles au loc, ca să se găsească soluții pentru cazul în care porturile ucrainene de la Dunăre nu vor mai fi operaționale din cauza invadatorilor ruși.
„Vineri am avut întâlnirea cu reprezentanţii Ucrainei. A fost şi Ambasada SUA în România și cea de la Kiev, a fost Comisia Europeană.
Ăsta a fost rostul întâlnirii, ca în momentul în care situaţia la porturile ucrainene dunărene va continua într-un scenariu în care vor fi afectate toate instalaţiile şi toată activitatea, care sunt soluţiile pe care le putem gândi.
Noi nu putem obliga pe ucraineni să vină să folosească porturile româneşti de la Dunăre, e decizia lor, e decizia Ucrainei”, a declarat Sorin Grindeanu.
Ministrul a afirmat apoi că în cadrul întâlnirii a explicat avatajele folosirii porturilor din Galați și Brăila și a prezentat „un plan legat de porturile dunărene, din sudul ţării”: „Folosind infrastructura feroviară, poţi să duci acele garnituri de tren inclusiv în porturile din sudul ţării şi pe Dunăre, să le poţi transporta la Constanţa şi în Marea Neagră”.
Următoarea întâlnire pe această temă va avea loc în jurul datei de 15 seotembrie, în Constanța. Până atunci, „ne-am angajat să mărim numărul de piloţi, să ajungem undeva în jur de 60 de piloţi pe Canalul Sulina, și să accelerăm atât cât te lasă legea, proiectul legat de navigabilitatea pe Canalul Sulina, ca într-un final, octombrie – noiembrie, proiectul european de 17 milioane de euro să ducă la navigabilitate 24 de ore din 24”, a mai precizat Grindeanu.