Nava Ever Given a fost deblocată, luni dimineață, la aproape o săptămână de când a eșuat în Canalul Suez (VIDEO)

Nava Ever Given a fost deblocată, luni dimineață, la aproape o săptămână de când a eșuat în Canalul Suez (VIDEO)
Foto: hepta.ro/DPA Images

Nava-container Ever Given a fost deblocată, luni, după aproape o săptămână în care a blocat complet Canalul Suez, a anunțat Inchcape Shipping Services, potrivit Reuters. În aceste condiții, există speranțe că circulația ambarcațiunilor ar putea fi reluată în curând pe Canalul Suez, care este una dintre cele mai aglomerate căi navigabile din lume.

NavaEver Given,repusă parțial în poziția de plutire

Nava de 400 de metri lungime și peste 220.000 de tone a fost mișcată în jurul orei locale 4.30.

Nava Ever Given a fost deblocată, luni dimineață, la aproape o săptămână de când a eșuat în Canalul Suez

Leth Agencies din Egipt a anunțat, într-un mesaj publicat pe Twitter, că vaporul a fost repus parțial în punctul de plutire.

Înainte ca nava să fie mutată vor fi făcute mai multe inspecții, după care motoarele vor fi pornite, urmând ca ambarcațiunea gigantică să fie mutată în zona Marilor Lacuri, potrivit unei surse citate de Reuters.

Cu toate acestea, Autoritatea Canalului Suez este este încă rezervată cu privire la momentul în care circulația prin canal va putea fi reluată.

Nava Ever Givern, repusă în poziție de plutire

Prețul petroulului a scăzut mai mult de 2% luni, după apariția informațiilor conform cărora echipajele de salvare au reușit să mute nava eșuată în Canalul Suez pe pe 23 martie.

În ultimele zile, prețurile petrolului au crescutdramatic, comercianții și investitorii încercândsă estimeze impactul blocajului din Canalul Suez, care se adaugă efectelor restricțiilor instituite peste tot în lume în contextul pandemiei de coronavirus.

Canalul Suez, blocat din 23 martie

Pe 23 martie, nava Ever Given a rămas blocată în poziție diagonală, în sectorul sudic al Canalului Suez, ceea ce a dus la blocarea completă a treficului pe ambele sensuri între Europa și Asia. Autoritățile egiptene vorbesc despre ipoteza în care nava a eșuat din cauza unei erori umane. Asta în condițiile în care, până acum fusese avansată ideea că totul s-a întâmplat din cauza vântului puternic.

Sute de alte nave au așteptat în tot acest timp să traverseze canalul. Este vorba despre nave-container, petroliere şi transportatoare de gaz, dar și de 11 nave care aveau la bord animale vii din România ce trebuiau să ajungă în state din Orientul Mijlociu.

O celulă de criză a fost creată în acest context la nivelul Autorității Naționale Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). Potrivit reprezentanților instituției, care au luat legătura cu transportatorii, ”la bordul navelor există suficientă hrană și apă pentru următoarele zileși că au identificat surse de suplimentare în cazul în care deblocarea canalului durează mai mult timp. (…) Se analizează și opțiunea debarcării animalelor în alte porturi, aflate în apropiere, în cazul în care situația o impune”.

Cea mai mare criză din transportul maritim internaţional are costuri uriaşe pentru întreaga lume. În acest moment, pierderile estimate sunt de 10 miliarde cu fiecare zi în care Canalul Suez rămâne blocat.

Tags:
Ultima oră