Showroom-urile futuriste ale producătorilor auto expun în fiecare zi autoturisme în valoare de milioane de euro. Și pentru că amplasamentele trebuie să fie cel puțin la fel de impresionante ca mașinile în sine, unele companii s-au gândit la metode care mai de care mai inedite de a-și expune autoturismele, alegând să le țină „închise” în adevărate turnuri de fildeș!
De departe cel mai spectaculos asemenea showroom este cel al gigantului Volkswagen, construit sub formă de două turnuri înalte de 60 de metri, conectate printr-un pasa, potrivit Daily Mail.
În fiecare zi, centrul situate în oraşul german Wolfsburg livrează clienților în jur de 600 de autoturisme de primă mână, proaspăt ieșite de pe banda de producție.
Cu o capacitate de depozitare de 400 de maşini într-un singur turn, întregul centru este complet automatizat, începând cu depozitarea autovehiculelor și până la selectarea şi scoaterea lor din garaj.
Maşinile sunt transportate cu ajutorul unui braţ robotizat ce atinge viteze de 2 metri pe secundă.
Cele două turnuri ale Autostadt (Oraşul Maşinilor) sunt conectate printr-un pasaj subteran. Prin acest tunel, maşinile îşi continuă drumul pe o bandă rulantă până la client, acesta primindu-şi autoturismul într-o stare impecabilă, cu kilometrajul 0.
„Cumpărarea unei maşini noi e un eveniment special şi fiecare client trebuie tratat regeşte. Cu fiecare maşină livrată clientul primeşte sfaturi de la un consultant personal. Parcul Volkswagen atrage deopotrivă pe şoferi împătimiţi dar şi persoane interesate de cultură şi evenimente unice. În loc să ne concentrăm atenţia pe producţia de autoturisme, prezentările noastre subliniază importanţa mobilităţii în cele mai variate aspecte”, spune un reprezentant al companiei Volkswagen.
Anul trecut, peste 175.000 de mașini au fost livrate clienților ce către centrul din Wolfsburg.