Constructorii de automobile și companiile aeriene critică măsurile propuse de Comisia Europeană în vederea obținerii neutralităţii climatice

Constructorii de automobile și companiile aeriene critică măsurile propuse de Comisia Europeană în vederea obținerii neutralităţii climatice

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) și Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian (IATA) critică măsurile propuse de Comisia Europeană în vederea obținerii neutralităţii climatice în anul 2050 în UE.

Propunerile Comisiei Europene pentru obținerea neutralităţii climatice

Miercuri, Comisia Europeană a propus un pachet ambiţios de măsuri în perspectiva reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% faţă de anul 1990 şi obținerii neutralităţii climatice în anul 2050 în UE. Comisia mai vrea ca 40% din energie să fie produsă din surse regenerabile până în 2030, notează AFP și EFE.

Printre măsurile enunțate de executivul comunitar se numără creşterea costurilor pentru emisiile de CO2 generate de încălzire, transporturi şi industrie, taxarea combustibililor destinaţi transporturilor aeriene şi navale, interzicerea, din 2035, a comercializării autoturismelor noi diesel şi pe benzină. De asemenea, sunt plănuite taxe pe produse energetice care nu sunt verzi. De exemplu, centralele de apartament vor fi taxate.

ACEA și IATA critică măsurile anunțate de Comisia Europeană

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) consideră că nu e rațională interzicerea comercializării autoturismelor noi diesel şi pe benzină începând din anul 2035. Iar Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian (IATA) atrage atenția că noile taxe ce vor viza acest sector sunt contraproductive pentru sustenabilitatea sa.

ACEA a transmis că interzicerea unei tehnologii nu e o soluţie raţională în acest stadiu. Președintele ACEA, Oliver Zipse, care conduce și compania germană BMW, a cerut „instituţiilor UE să se concentreze mai mult pe inovație și mai puțin pe impunerea sau interzicerea vreunei tehnologii”.

„Aviaţia e angajată faţă de reducerea emisiilor de carbon şi nu avem nevoie de măsuri persuasive sau punitive. (Noile) taxe vor devia din sectorul aerian bani care ar putea fi folosiţi pentru reducerea emisiilor prin înnoirea flotelor şi adoptarea de tehnologii curate”, a declarat, la rândul său, Willie Walsh, directorul general al IATA.