Costurile suportate de șoferii cu mașini electrice. Ce spune un român care a renunțat la autoturismele cu motorizare clasică

Costurile suportate de șoferii cu mașini electrice. Ce spune un român care a renunțat la autoturismele cu motorizare clasică
Foto simbol: Pixabay.com

Mașinile electrice au devenit o opțiune luată în calcul de tot mai mulți șoferi, iar curiozitățile sunt pe măsură.

O firmă a renunțat la mașinile clasice pentru unele electrice

În 2021, firma Iașisting a decis să înlocuiască flota de mașini cu motor termic cu una de automobile electrice. Acționarul majoritar al companiei, Viorel Blăjuț, a cumpărat 32 de autoturisme Renault Zoe, câteva Kangoo și Spring, potrivit Presshub.

Cu toate energia consumată și cu valoarea de leasing (350 de euro pe lună), compania cheltuie mai puțin cu mașinile decât înainte.

„În doi ani am schimbat doar lichidul de parbriz. N-au avut nicio defecțiune”, susține administratorul Iașisting, Viorel Blăjuț.

Viorel Blăjuț susține că a fost una dintre cele mai inspirate investiții.

„Apropiații îmi spuneau că mașinile electrice nu au niciun viitor, că e cea mai mare greșeală. Chiar am păstrat câteva mașini cu motor clasic de frica faptului că nu vor face față electricele”, a declarat Blăjuț.

„La momentul la care a fost anunțată decizia de a înlocui toate mașinile clasice ale firmei cu mașini eletrice, urma să deținem cel mai mare parc auto de acest fel din România, cu excepția celor de taxi sau de livrări. Apropiații mi-au spus că fac o greșeală. Până și eu mă îndoiam de decizia luată””, a mai spus el.

Costurile de operare au scăzut cu aproximativ 60%

Fiecare mașină cu motor termic consuma, în medie, combustibil în valoare de 3.000 de lei pe lună. În plus, alte cheltuieli erau generate de piesele de schimb, revizii, consumabile pentru schimburi de ulei și filtre.

„Erau mașini vechi. Se defectau, dădeam o grămadă de bani pe service. Se duceau câteva sute de lei lunar pe fiecare mașină. Cea mai mare cheltuială era însă benzina (…). Cam 60% este scăderea lunară a costurilor de operare. Adică, la un parc auto total de 42 de mașini cheltuiala de carburant era în trecut 126.000 de lei/lună. Aceleași mașini noi consumă acum curent electric de 50.400 de lei/lună. Cifrele vorbesc de la sine”, a mai spus Viorel Blăjuț pentru Presshub.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`