Războiul din Ucraina afectează puternic și industria auto, iar repercursiunile există în întreaga lume. Producția de autoturisme, dar și vânzările au de suferit în urma invaziei armatei ruse, dar și din cauza restricțiilor impuse Rusiei de către SUA și UE.
Fabricile de asamblare au înregistrat perturbări, în timp ce unele companii de au suspendat livrările către Rusia sau să suspende operațiunile pe care le desfășurau acolo. Spre exemplu Jaguar și Aston Martin au întrerupt livrările către Federația Rusia, iar BMW va întrerupe activitatea în unele fabrici din Europa, din cauza problemelor legate de aprovizionare.
În Europa, producătorii germani de autoturisme trag un semnal de alarmă asupra pierderilor pe care le înregistrează în ultima perioadă, iar mai multe fabrici au fost închise, din cauza dificultăților de aprovizionare.
Asociația producătorilor germani de autoturisme VDA spune că repercursiunile invaziei Rusiei în Ucraina au perturbat liniile de transport, dar și o serie de tranzacții. O altă problemă la care aceștia se așteaptă este cea a aprovizionării cu materie primă, motiv pentru care se estimează că mai multe barici vor fi închise sau vor avea temporar activitatea suspendată.
Nivelurile stocurilor erau deja scăzute în Europa, iar problemele cauzate de războiul din Ucraina și perturbările cauzate la liniile de transport aeriene, feroviare și maritime nu fac decât să întârzie și mai mult livrările.
Mai multe fabrici din Europa estimează că își vor suspenda sau chiar închide activitatea în perioada următoare, lipsa materiei prime fiind unul dintre principalii factori care au condus la acest lucru.
Spre exemplu, grupul Volkswagen a anticipat o oprire a producției la fabrica din Wolfsburg, din cauza problemelor de aprovizionare cu materiale precum cablaje de sârmă, piese cheie în construcția de mașini. Totodată, Porsche, Audi, BMW și Mercedes – Benz au decis să își reducă producția din Germania, scrie Playtech.ro.
Audia își va reduce producția din cauza acestei crize, iar producția modelelor A4 și A5 va fi întreruptă, în perioada 7-11 martie, la uzina din Ingolstadt, iar în Neckarsulm va fi întreruptă producția de A6 și A7 în perioada 7 – 18 martie.
BMW va întrerupe producția la fabricile din Marea Britanie și Germania din aceleași motive, având probleme cu aprovizionarea uzinelor cu materiale.
Jaguar Land Rover și Aston Martin au oprit livrările de autoturisme către Rusia. Cele două companii britanice au renunțat să mai livreze autoturisme în Federația Rusă din cauza sancțiunilor impuse de SUA și UE, care îngreunau procesul.
Totodată, Volgo a decis să suspende livrările de autoturisme către Rusia până la o nouă notificare, în timp ce Daimler Truck a anunțat că își va îngheța activitățile din această țară.
Renault a înregistrat o serie de probleme în această criză, fiind una dintre companiile cu vânzări importante în Federația Rusă. Acțiunile Renault au scăzut considerabil în timpul războiului din Ucraina, ele fiind reduse până la nivelul din 2020.
Producătorii chinezi pot beneficia de pe urma retragerii companiilor europene din Rusia. Spre exemplu, companiile chineze care operează și în Rusia nu s-au pronunțat până în prezent și există o posibilitate ca ele să suplinească livrările stopate de Europa. Astfel, Rusia devine o piață importantă pentru vânzarea de mașini produse în China, notează sursa citată mai sus.