Pe marginea crizei de semiconductori, vânzările de automobile din Franța rămân în spate față de anii trecuți. Singura marcă de volum, care are rezultate mai bune față de 2021 este Dacia, notează Profit.
Dacia este privită cu atenție, în acest moment, de toată lumea, în Franța, datorită performanțelor sale din acest an: o cotă de piață record și vânzări mai mari cu 16% față de anul trecut, în condițiile în care toată lumea scade neîncetat.
Două marci premium, Alfa Romeo și Alpine, mai înregistrează în acest moment creșteri în Franța. Cifrele Dacia arată foarte bine: 17.278 de autoturisme înmatriculate în iunie, cu aproape 3.000 de autoturisme vândute în plus, și o creștere de 15,9%, care i-a adus o cotă de piață record, de 10,1%, pe care marca nu a mai înregistrat-o niciodată în Franța.
Principalul motor de creștere este Sandero, care a ajuns pe locul 3 în clasamentul vânzărilor. Modelul Dacia a înmatriculat 31.642 de unități, ceea ce reprezintă 4,1% cotă de piață, acesta fiind depășit doar de Peugeot 208 și de Renault Clio. Duster a performat și el, cu 15.564 de unități înmatriculate și 2% cotă de piață, fiind urmat de modelul electric Spring, care a adunat 9.203 unități, adică 1,2% din piața totală de autoturisme.
Dacia Spring a cedat pozițiile în primele luni ale anului. În iunie, a fost depășită de Fiat 500, Peugeot e-208, Renault Twingo și Zoe. Tot mai mult se impune pe piață Jogger.
Dacia are un volum total de 64.690 de autoturisme înmatriculate în Franța, cu un avans de 2,7% față de anul trecut și o cotă de piață care urcă la 8,4%, aproape egală cu cea a Citroen.
Cota de piață a grupului Renault este de 25%. După șase luni, se numără 127.018 de unități înmatriculate, cu 16,6% mai puțin decât anul trecut.
Piața auto din Franța s-a ridicat în luna iunie la un volum de 207.596 de vehicule, cu 15,7% mai puține comparativ cu luna similară din 2021, din care 171.086 au fost autoturisme, în scădere cu 28.000 de unități față de anul trecut (-14,2%).
vânzările de autovehicule din Franța au ajuns la un volum de 955.664 vehicule, o scădere imensă, de aproape 200.000 de unități.