Ce se întâmplă cu toate modelele de mașini Dacia: Anunț important pentru șoferi

Ce se întâmplă cu toate modelele de mașini Dacia: Anunț important pentru șoferi

Veste importantă pentru toţi posesorii de autoturisme Dacia.

De-a lungul istoriei sale, producătorul român a lansat zeci de modele, unele cunoscute la nivel internațional, iar altele au fost eșecuri răsunătoare. Punctul major în istoria companiei a venit de-abia pe 2 iulie 1999, când grupul Renault a preluat a 51% din acțiunile Dacia.

Aşadar, anul acesta se împlinesc 50 de ani de când funcționează Uzina de Autoturisme Pitești.

Iată o scurtă istorie a modelelor lansate de atunci de către Dacia, realizată de playtech.ro.

La sfârşitul anilor ’90, inginerii Renault împreună cu cei de la Mioveni au decis să facă o versiune nouă a Daciei Nova denumită SuperNova. Automobilul a fost produs din anul 2000 până în 2003.
SuperNova a intrat în istoria fabricii ca fiind primul model Dacia ce venea echipat cu aer condiționat și jante de aliaj. Deşi a fost vândut în 5 versiuni de echipare (Europa, Confort, Rapsodie, Campus și versiunea de top Clima), modelul nu s-a bucurat de un succes răsunător.

În martie 2005 a fost lansată Dacia Solenza. Aceasta era, de fapt, o SuperNova cu un aspect vizibil îmbunătățit. La interior, Solenza avea materiale de o calitate mai bună decât SuperNova. Solenza a rămas în istorie ca fiind primul automobil românesc cu motor diesel (Aro, TV și Dacia 1304 erau utilitare). Modelul a avut viață scurtă și a fost fabricată până în 2005.

În iunie 2004, este prezentat, la Paris, modelul care avea să revoluționeze piața auto din sud-estul Europei: Dacia Logan. Aceasta era, de fapt, modelul de „5000 de euro” despre care tot vorbeau oficialii Renault la preluarea Dacia. Prețul de pornire al primei Dacia Logan era de 5.800 euro, iar cu toate opțiunile incluse prețul ajungea la aproximativ 10.000 euro.
Logan avea să ajungă un succes mondial. Modelul este și astăzi asamblat în Brazilia, Columbia, Rusia, Maroc, India, Iran sau Africa de Sud.

Dacia Sandero a fost lansat oficial pe piața românească în iunie 2008 şi a rămas în istorie ca fiind primul model care poartă noua siglă a companiei Dacia.
Un an mai târziu apare pe piață Dacia Sandero Stepway, primul crossover din istoria constructorului român.

Un alt moment de importanță majoră în istoria Dacia s-a petrecut în martie 2010, atunci când este lansat primul vehicul de teren Dacia, botezat Dacia Duster. La câteva luni de la lansare, Duster este desemnat cel mai ieftin SUV din lume de către World Records Academy. Modelul era disponibil atât în versiune 4×2, cât și în versiune 4×4.
Prețurile începeau de la 10.500 de euro, iar pentru versiunea 4X4 de la 12.300 de euro. Duster a fost primit cu bucurie în Europa, Turcia, Africa sub marca Dacia și sub marca Renault în Ucraina si Orientul Mijlociu.

În 2018, compania a relansat Duster, un SUV total schimbat față de vechea generație. Cu prețuri începând de la 12.350 de euro, Dacia Duster 2018 este un adevărat succes, arătând și comportându-se precum un SUV occidental.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`