Dacia Spring vs. Renault Megane electric. Cum îşi concurează francezii propriile creaţii

Dacia Spring vs. Renault Megane electric. Cum îşi concurează francezii propriile creaţii
FOTO: Pixabay.com

Inginerii auto de la Renault au ajuns să-şi concureze propriile creaţii între ele: Dacia Spring vs. Renault Megane electric. Acesta sunt două dintre cele mai viabile opţiuni de pe piaţă.

Renault a publicat imagini noi cu versiunea de pre-producție a viitorului Megane electric. Francezii anunță că noul model va avea un motor electric de 217 cai putere și o autonomie de 450 de kilometri. Acaestă maşină va fi construită pe platforma CMF-EV, va avea un singur motor electric cu 217 CP, o baterie de 60 kWh și o autonomie de 450 de kilometri conform WLTP.

Până la prezentarea versiunii de serie, inginerii Renault vor testa 30 de prototipuri pe drumurile publice în această vară. Viitorul Renault MeganE are ca scop extinderea gamei de vehicule 100% electrice ale producătorului francez fiind poziționat, alături de modelul de clasă B, Zoe, și de cel de clasă A, Twingo, în familia Renault E Tech Electric.

Ce performanţe are Dacia Spring?

Dacia Spring e o maşină mignonă, fapt care devine evident când îl parchezi printre alte mașini. Practic, și cel mai mic model convențional Dacia, Sandero, pare că a căzut din cer și s-a lipit de asfalt lângă Spring. Iar Sandero e un hatch mic! Este mai lung cu 35,4 cm, mai lat cu 22,6 și mai scund cu 1,7 decât fratele electric, potrivit autoexpert.ro.

Asta, ca să înțelegi cum arată, de fapt, Spring – e un crossover minuscul, îngust și scurt, care atârnă la cântar 1300 kg, dar ascunde tone de personalitate. Poate că pare deplasat ce spun, dar arată premium, ajutat de designul blocurilor optice cu tehnologie LED și al calandrului. Cert e că Spring atrage toată atenția colegilor de trafic, fie că este vorba de simpatie sau curiozitate.

PSD cumpără Dacia electrică

Social-democraţii au comandat prima maşină electrică, un autoturism electric produs în România, Dacia Spring, anunţă Marcel Ciolacu: „O să încercăm să luăm în fiecare judeţ câte o Dacie electrică. Cel mai important e că e făcută la noi, la Mioveni”.

Liderul PSD a spus că Dacia Spring a fost plătită din banii de cotizaţii: „Cel mai important e că e făcută la noi, la Mioveni. O să încercăm să luăm în fiecare judeţ câte o Dacie electrică”.