Cota de piață a mașinilor diesel a atins cel mai mic nivel din ultimii 18 ani, în 2018, în condițiile în care industria a fost marcată de numeroase restricții, dar și de anunțarea unor noi planuri de interdicție în orașe, descuranjând consumatorii, potrivit hotnews.ro.
La polul opus, segmentul SUV și mașinile electrice au fost la cel mai bun an din istorie, arată aceeași analiză JATO, care include 30 de țări europene. În topul pe modele, Dacia Sandero a fost la doar câteva sute de unități de top 10, în timp ce Duster a atins un nou record de vânzări. Dacă Sandero și-a găsit 216.000 de clienți, Duster-ul a fost cumpărat 182.000.
Așadar, publicația notează că mașinile diesel au avut o cotă de 36% pe piața mașinilor noi, cea mai mică din 2001 încoace. Cota diesel-ului a fost de 44% în 2017, iar maximul a fost în 2011, când 55% dintre mașinile noi vândute erau pe motorină.
Totuși, per total, mașinile par să se înmulțească simțitor. Un număr de 15,6 milioane de mașini noi au fost înscrise în circulație, acesta fiind cel mai bun rezultat din ultimii 11 ani. Mașinile pe benzină au câștigat cel mai mult anul trecut, cota lor crescând cu șapte puncte procentuale, ceea ce înseamnă peste un milion de unități.
Cel mai vândut model din Europa rămâne Golf, și anul acesta, cu 445.000 de unități. Podiumul este completat de Renault Clio și Volkswagen Polo. Dintre modelele din top 25 cea mai mare creștere procentuală a fost la Peugeot 3008, iar cea mai mare scădere a fost la Opel Astra. Modelele care au avut cea mai mare creștere de cotă de piață sunt Volkswagen T-Roc, Citroen C3-Aircross, Seat Arona și Skoda Karoq.