Miniștrii Mediului din landurile Germaniei au avut o întâlnire care a condus la un vot în premieră, în ceea ce privește introducerea unei limite de viteză pe șosele. Întâlnirea a avut loc în cadrul unei conferințe în Wilhelmshaven.
Germania este singura țară europeană care nu are o astfel de limitare legislativă.
„Trebuie să promovăm protecția climatică printr-o limită a vitezei”, a specificat ministrul mediului din Saxonia Inferioară, Olaf Lies.
În cadrul votului, au existat și două opinii separate. Astfel că, miniștrii din Bavaria și North Rhine – Westphalia au semnat un memorandum prin care au specificat că nu sunt de acord cu această măsură, „din motive de proporționalitate”. În schimb, la finalul votului, Olaf Lies a specificat că votul „pentru” a fost totuși unanim, conform Profit.ro.
În timpul conferinței, miniștrii au explicat că o limitare a vitezei legale va reprezenta „o măsură rapidă și eficientă pentru a economisi multe milioane de litri de combustibil și tone de CO2 anual”, pe fondul războiului din Ucraina.
Recomandările de introducere a unor limite de viteză pe șoselele de tip autostradă din Germania sunt diferite. De exemplu, propunerea lansată de Greenpeace, solicită o limitare la 100 km/h a vitezei maxime pe autbahn, pe perioada războiului, cu 80 km/h pe drumuri naționale și 30 km/h în orașe.
Potrivit unui sondaj realizat în rândul șoferilor, 52% sunt împotriva unei limite generale pe autobahn. Sondajele la nivelul populației generale arată că între 50 și 60% sunt de acord cu limita de viteză.
În prezent, Germania nu are o limită oficială de viteză pe autostradă, însă aproape o treime din autostrăzile sale au limitări punctuale, ca urmare a condițiilor tehnice ale acestor autostrăzi.
Conform presei germane autostrăzile sunt cele mai sigure șosele din țară. Pe ele se înregistrază de trei ori mai puțini răniți și de patru ori mai puține decese decât pe drumurile naționale, potrivit sursei citate.