Mașinile la mâna a doua sunt o variantă preferată de mulți români, iar în curând șoferii vor știi cu exactitate cât de mult a fost condus autoturismul pe care doresc să îl înmatriculeze sau să îl cumpere. RAR va avea acces la bazele de informații din străinătate, iar astfel vor fi cunoscute informații precum kilometrajul real al unui autoturism.
Pe baza serie motorului, Registrul Auto Român va putea verifica anumite informații ale mașinii. RAR va fi conectat la baza de date a tuturor instituțiilor similare din Europa, iar astfel se va putea consulta istoricul tuturor mașinilor ce se înmatriculează în România.
În prezent, informații cu privire la kilometrajul real al mașinilor second-hand ce ajung în România nu pot fi verificate în mod oficial. Astfel, mulți români s-au trezit că au cumpărat o mașină din străinătate care avea kilometrii „dați înapoi”.
„Aceste valori ale kilometrajului reprezintă simple citiri. Legislația nu permite verificări suplimentare, vizavi de autenticitatea acestor valori. Acest lucru se va întâmpla in 2-3 ani, atunci când va deveni obligatoriu schimbul de informații la nivel UE”, a declarat Cristian Bucur, șef departament omologări individuale RAR, pentru Digi24.
Din 2023, Registrul Auto Român va fi conectat la baza de date a instituțiilor similare din Europa. Astfel, se va putea realiza o verificare oficială a kilometrajului mașinilor ce ajung în țară.
„Un parcurs anual în România este undeva la 12-15.000, nu depășește 20.000 de kilometri pe an. Pe când în Germania, parcursul minim anual este undeva la 35-40.000 de kilometri. Asta înseamnă că foarte ușor putem să facem un calcul: 7 ani vechime ori 30.000 de km, mașina aceea are cel puțin 200.000 de kilometri rulați”, a mai adăugat el.
Verificările pot fi realizate individual, de către cumpărătorii mașinilor. Aceștia pot merge într-un service, acolo unde pot fi verificate toate sistemele.
Prețul unei verificări ajunge până la 300 – 400 de lei, iar astfel cetățenii pot afla dacă autoturismul pe care îl achiziționează are kilometri reali.