Mai știi cum arăta Dacia 1300 Sport? (GALERIE FOTO)

Noua generație de Sandero, Sandero Stepway și Logan afost prezentatăla începutul acestei săptămâni. Cu un design futurist și prețuri accesibile, Dacia continuă să rămână un brand cu care românii se mândresc, deși a fost preluat în 1999 de francezii de la Renault.

În urmă cu 41 de ani însă, regimul comunist din România se mândrea cu o mașină creată special pentru „clasa muncitoare”, un autovehiculo notă de modernitate față de modelele precedente lansate de Dacia. Este vorba despre Dacia 1300 Sport. Primul prototip a fost realizat la atelierul Dacia Service din Brașov, motiv pentru care numele complet era Dacia 1300 Sport Brașovia.

Dacia Sport, modelul exotic din vremea lui Nicolae Ceușescu

Varianta de serie a modelului a apărut în 1981, actualizat odată cu noul model, Dacia 1310 Sport. Acesta era cu 24 cm mai scurt decât Dacia convențională, podeaua mașinii cu 20 cm mai scurtă. Mașina avea două portiere de aceeași dimensiune ca la berlină. Pentru că accesul în spate se făcea foarte greu, constructorii au decis ca pentru exoticul model coupe să realizeze portierele cu 15 cm mai lungi. Dacia 1310 Sport avea un motor de 1289 cm cubi și o putere de 54 de cai putere. Apoi, a apărut și Dacia Sport 1410, cu motor de 1397 cm cubi, cu o putere de 65 de cai putere. În perioada 1981-1985 a fost produs modelul cu uși scurte, iar în perioada 1986-1992 cel cu uși mai lungi.

Dacia Sport nu lipsea din competițiile auto românești ale vremii, unde ponderea modelului în campionatul național era de aproape 20%. Producția a fost oprită la începutul anilor ’90, în contextul în care pe piața românească aveau să intre multe mașini la mâna a doua din străinătate. De-a lungul a mai bine de un deceniu s-au produs peste 5.000 de exemplare.