Angajații Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere susțin că, potrivit contorului Peek, majoritatea autovehiculelor de transport care circulă pe autostrada A1 au o greutate cuprinsă între 55 și 80 de tone, deși greutatea maximă admisă este de 40 de tone, și spun că au informat conducerea Ministerului Transporturilor despre această situație, transmite News.ro.
„Din analiza datelor furnizate de un contor Peek, montat pe autostrada A1, am constatat că majoritatea autovehiculelor de transport au o greutate cuprinsă între 55 şi 80 tone, în condiţiile în care greutatea maximă admisă este de 40 tone”, susțin angajații CNAIR, care au precizat că instituția are montate contoare care furnizează date referitoare la greutatea totală a autovehiculelor care circulă pe autostrăzi şi drumurile naţionale.
Sindicaliștii din CNAIR spun că au informat conducerea Ministerului Transporturilor despre această situație și că li s-au promis schimbări legislative. Cu toate acestea, ei susțin că au informații potrivit cărora propunerile de modificare se rezumă la majorarea amenzilor pentru transportatorii care depășesc gabaritul admis, nu la rezolvarea problemei de fond.
Aceștia au solicitat ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, realizarea de „controale reale” în ceea ce privește transporturile agabaritice pe șoselele din țara noastră.
Drumarii reclamă că nu pot repara şoselele „în ritmul în care le distrug unii transportatori”, precum și că Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier nu are logistica necesară pentru a efectua verificări reale. ISCTR a preluat activitatea de control acum mai bine de un deceniu.
Angajații CNAIR i-au vorbit lui Sorin Grindeanu despre deficiențele asociate controalelor care vizează transporturile cu gabarit ridicat, printr-o scrisoare deschisă.
„Precizăm că în luna septembrie 2011, CNAIR avea câte un cântar pentru fiecare secţie de drumuri naţionale (SDN), respectiv pentru fiecare Direcţie Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP). Astfel, în total, erau peste 50 de cântare. Prin înfiinţarea ISCTR, atât logistica cât şi personalul specializat nu au fost preluate, iar din câte cunoaştem, ISCTR, după 10 ani, nu are nici măcar 20 de cântare în dotare. Deoarece constatăm că nu putem repara drumurile, în ritmul în care le distrug transportatorii, am solicitat domnului ministru: modificarea legislaţiei, astfel încât salariaţii noştri să poată verifica şi amenda transporturile agabaritice neautorizate; achiziţionarea de instalaţii care sesizează şi alarmează în privinţa transporturilor agabaritice, aşa cum se procedează în alte ţări din Europa”, se arată în comunicatul transmis miercuri de sindicatul „Elie Radu” din cadrul CNAIR.