Tot mai multe ţări vest europene au impus sau intenţionează să impună restricţii pentru maşinile care merg cu motorină, iar Comisia Europeană ar putea sesiza Curtea Europeană de Justiţie în cazul României şi pentru alte optstate-membreUE, din cauza poluării.
Recent, primăriile a două oraşe din Germania au decisimpunerea de interdicţii de circulaţie pentru maşinile diesel, ceea ce ar putea crea un precedent şi pentru celelalte state europene.
Din numărul total de șase milioane de autoturisme din România, aproape jumătate au motor diesel.
Principalul motiv pentru care românii aleg maşini diesel este consumul redus. Problema este că noxele emise de acestea sunt extrem de poluante şi fac aerul aproape irespirabil.
„Aceste particule sunt de fapt niste molecule de carbon cu un înveliş de hidrocarburi aromatice şi oxizi metalici. Şi acestea s-a demonstrat faptul că au potenţial cancerigen”, afirmăCristian Bucur, director tehnicRAR, potrivit digi24.ro.
Acesta este şi motivul pentru care Executivul comunitar se gândeşte serios să ia măsuri pentru a reduce numărul maşinilor care dăunează mediului.
„Nu cred că va exista o interzicere totală şi bruscă a acestor vehicule”, considerăCristian Bucur.
ȘiRomaa anunţatcă va interzice maşinile diesel începând cu anul 2024, iar înLondra, şoferii maşinilor diesel mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară. Parisul vrea şi el să interzică circulația mașinilor diesel înregistrate înainte de 2005.
Nu în ultimu rand,Madridul şiAtenaau anunţat că intenţionează să interzică accesul automobilelor diesel începând cu anul 2025.