Bomba ascunsă în noul cod rutier: Ce se întâmplă cu șoferii care au călcat pedala în localitate!

Bomba ascunsă în noul cod rutier: Ce se întâmplă cu șoferii care au călcat pedala în localitate!

Se pregătește modificarea Codului Rutier. Comisia pentru Transport și Infrastructură din Camera Deputaților a elaborat o serie de principii în acest sens și a făcut și câteva propuneri revoluționare.

Una dintre ele se referă la creșterea vitezei maxime admise în localitățile unde nu sunt case lângă șosea, informeazăturnulsfatului.ro.

”Restricțiile de viteză în localități să fie instituite doar pe segmentul de drum unde există locuințe, instituții școlare, etc. Nu se impune aplicarea restricțiilor pe sectoarele de drum aflate în interiorul localităților unde stânga-dreaptă nu există niciun fel de locuințe, iar caracteristică constructivă a drumului este similară cu segmente de drum din afară localităților unde nu există decât restricția generală de viteză de 90 km/h”, scrie în propunere. De asemenea, se dorește înlăturarea oricăror restricții de comunicație radio prin stații de emisie recepție, întrucât informațiile privind starea drumurilor, a condițiilor meteo, blocajele rutiere, accidentele de pe traseu ajută nemijlocit la evitarea unor situații de blocaj suplimentar. ”Aplicarea excesivă de restricții de viteză de deplasare, fără o bază solidă, duce la nașterea unui comportament agresiv la volan, la nevoia de recuperare a timpului, la excese de viteză. Concomitent , competitivitatea agenților economici este strâns legată de viteză de deplasare a mărfurilor pe traseul rutier”, se arată în proiectul deputaților.

Aleșii propun și ca amenzile de circulație să fie echilibrate în raport cu posibilitatea conducătorilor auto de a le plăți.

”Amenzile excesiv de mari nu au avut niciodată rol de educare, acestea nu sunt plătite și se aglomerează instanțele de judecată. Se impune o analiză a valorii sancțiunilor cu amendă la nivel European, pentru a ne încadra în practică europeană. De aceea, valoarea acestora trebuie să fie rezonabilă în raport cu efectele reale ale încălcării legislației rutiere de către conducătorii auto”, se mai arată în propunerea deputaților.

Propunerile urmează să treacă prin comisia pentru industrie și cea juridică, pentru ca apoi să primească o formă finală.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`