Toyota o ia pe urmele Daimler, după ce a decis să renunțe la utilizarea unui gaz pentru instalațiile de climatizare ale automobilelor impus de legislația europeană.
Gazul respectiv, numit R1234yf, ar putea fi inflamabil în cazul unor coliziuni, susține grupul Daimler. Litigiul dintre Daimler și Consiliul de Stat urmează să primească o decizie săptămâna viitoare.
Mercedes a contestat o decizie a Ministerului francez al Mediului de blocare a înmatriculării automobilelor clasa A, B, CLA şi SL sub motivul că acestea nu utilizează noul gaz refrigerant, aşa cum a impus o directivă europeană din luna ianuarie pentru că este mai puţin poluant, citează Ziarul Financiar.
Un purtător de cuvânt al Toyota Germania a declarat vineri că noul gaz nu mai este folosit în modelele Prius Plus, Lexus GS şi GT86 comercializate în Europa, care au revenit la produsul utilizat anterior, R134a. El nu a precizat când a fost luată măsura. Nu există în prezent un consens european referitor la această problemă, iar Toyota a decis din acest motiv să folosească, temporar, gazul R134a.
„Toyota consideră că este de datoria companiilor din industria auto ca vehiculele să corespundă standardelor de siguranţă în vigoare”, a explicat compania japoneză.