UE pregătește sfârșitul mașinilor pe benzină și diesel, principalul mijloc de transport de pe continent

UE pregătește sfârșitul mașinilor pe benzină și diesel, principalul mijloc de transport de pe continent
foto: Pixabay

Prestigioșii producători auto din Europa sunt primii în lume când vine vorba de perfecționarea motoarelor cu ardere internă, însă continentul schimbă treapta de viteză, iar zilele motoarelor pe benzină sau diesel sunt numărate.

Comisia Europeană ar urma să dezvăluie săptămâna viitoare planul pentru a reduce emisiile de carbon ale noilor autovehicule la 0 în următorul deceniu, în lupta sa cu schimbările climatice, potrivit AFP preluată de France 24.

UE pregătește sfârșitul mașinilor pe benzină și diesel

UE dorește să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050, dar chiar și așa mașinile pe benzină sau diesel rămân principalul mijloc de transport de pe continent, precum și mândria mărcilor admirate pe întreg mapamondul.

Surse de la Bruxelles, relatează AFP, se așteaptă ca planul Comisiei, care va face parte dintr-o strategie climatică, să prevadă eliminarea completă a emisiilor auto începând din anul 2035.

Încă de anul trecut, la nivelul UE, producătorilor auto le-a fost impus un plafon mediu de 95 de grame de CO2 per kilometru – acesta ar urma să fie diminuat treptat până în 2035.

Țintele încă nu au fost stabilite cu precizie, discuția fiind în desfășurare, dar presupun o constrângere imensă pentru industrie. În plus, până în 2027, producătorii vor trebui să se adapteze și la înăsprirea normelor de poluare pentru motoarele termice.

La nivel global, piața a intrat în regres din cauza pandemiei de COVID-19. În schimb, vânzarea mașinilor electrice capătă tot mai mult aplomb – aceste mașini au reprezentat o pondere de 8% din numărul înmatriculărilor efectuate în Europa de Vest în primele cinci luni din 2021, fiind vorba de circa 356.000 de vehicule, adică mai multe decât în întreg anul 2019.

Noile reglementări vor facilita și mai mult situația mașinilor electrice, urmând să stimuleze abandonarea celor hibride și hibride reîncărcabile. Industria, care asigură 14,6 milioane de locuri de muncă în UE, încă se bazează pe o astfel de tehnologie de tranziție.

Cei mai mulți dintre membrii Asociației europene a constructorilor auto (ACEA) consideră că o electrificare prea rapidă ar putea crește prețul autoturismelor, ar putea distruge locuri de muncă și ar putea favoriza concurența chineză, având în vedere avansul chinezilor în ceea ce privește dezvoltarea bateriilor.