Veniturile grupului BMW au crescut la 34,7 miliarde de euro în al doilea trimestru din 2022

Veniturile grupului BMW au crescut la 34,7 miliarde de euro în al doilea trimestru din 2022
Veniturile grupului BMW au crescut la 34,7 miliarde de euro în al doilea trimestru din 2022. Sursa Foto: Pixabay

Conform raportului financiar al grupului BMW, compania a realizat în al doilea trimestru al anului 2022 venituri de 34,7 miliarde de euro, în creștere cu 21,6%, dar, în același timp, profitul EBIT a scăzut cu 31,5% până la 3,42 miliarde de euro.

La nivelul primului semestru al acestui an, profitul înainte de taxare a urcat cu 65,9%, până la 16,15 miliarde de euro. De asemenea, în perioada ianuarie-iunie 2022, grupul a livrat clienților 1,16 milioane de mașini, cu 13,4% mai puțin decât în perioada similară a anului trecut.

BMW: rezultatele financiare pentru al doilea trimestru din 2022

Dintre mărcile deținute de BMW Group, doar Rolls-Royce a înregistrat o creștere a livrărilor, de la 2.989 în prima jumătate a anului 2021 la 3.191 în prima jumătate a anului 2022. În același timp, marca BMW a livrat 1,01 milioane de mașini, în scădere. 13,7%, iar Mini 140.675 vehicule, în scădere cu 10,9%.

Ca urmare a acestor rezultate, dar ținând cont și de perspectivele volatile pentru următoarea jumătate de an, cei de la BMW estimează la nivelul întregului an o scădere a producției care va atrage după sine și livrări mai mici decât în 2021. Anul trecut, grupul a vândut 2,52 milioane de mașini, potrivit economica.net.

Estimările BMW pentru piața totală auto la sfârșitul anului 2022 arată o scădere de 2% pe piața UE, 3% în Marea Britanie, 9% în SUA și 1% în China. În general, în viziunea lui BMW, piața auto mondială ar putea scădea cu 6% în acest an.

Dificultățile de aprovizionare cu semiconductori rămân problema dominantă și decisivă pentru vânzările noastre”, a transmis CEO-ul Oliver Zipse, menționând că „marja noastră EBIT din segmentul Auto ar trebui să rămână în intervalul 7-9%. Factorul crucial va fi modul în care situația aprovizionării va evolua – nu numai în semiconductori, ci și în energie”.

Totodată, Daniel Roeska, analist la Bernstein Research, consideră că „BMW este primul producător care a semnalat prudență în ceea ce privește cererea. Un avertisment pentru sfârșitul anului 2022 implică probabil că BMW se confruntă deja cu o scădere a cererii consumatorilor”.

Urmăriți B1TV.ro și pe