2022 a fost anul „verii bagajelor pierdute”, în care călătorii din întreaga lume au povestit despre bagajele lor dispărute, în timp ce industria aviatică se străduia să țină pasul cu criza de personal de pe aeroporturi.
Acum, statisticile recent adunate arată amploarea perturbării: rata bagajelor manipulate greșit aproape că s-a dublat la nivel global în 2022, cu 26 de milioane de bagaje întârziate, pierdute sau deteriorate.
Această rată a bagajelor manipulate greșit a urcat la 7,6 bagaje la 1.000 de pasageri în 2022, față de 4,35 în 2021 și 5,6 în 2019, potrivit raportului anual de informații al companiei de date de aviație SITA.
Pentru zborurile internaționale, rata de manipulare greșită a fost de 19,3 bagaje la 1.000 de pasageri, de peste opt ori mai mare decât rata de 2,4 pentru zborurile interne.
Acest lucru s-a datorat în mare parte faptului că transferurile de zbor au fost făcute mai ales în cazul călătoriilor internaționale, a declarat directorul executiv al SITA, David Lavorel.
Erorile din timpul transferurilor de zbor au fost cel mai mare contribuitor la numărul bagajelor manipulate greșit în 2022, reprezentând 42% din bagajele afectate.
Au fost 3,42 miliarde de pasageri ai avioanelor în 2022, în creștere de la 2,28 miliarde în 2021, dar încă în scădere față de vârful pre-pandemic de 4,54 miliarde în 2019.
Ratele de manipulare defectuoasă au fost considerabil mai rele pentru companiile aeriene care operează în Europa, cu o rată de 15,7 bagaje manipulate defectuos la 1.000 de pasageri, față de 6,35 în America de Nord și 3,04 în regiunea Asia-Pacific.