România, locul 12 în topul marilor producători de automobile din Europa. Accelerează pentru a depăși Belgia

România, locul 12 în topul marilor producători de automobile din Europa. Accelerează pentru a depăși Belgia
Foto: cars321.ro

Anul trecut, România a fost cel de-al doisprezecelea cel mai mare producător de autoturisme la nivel european, din totalul de 21 de țări de pe continent în care sunt asamblate mașini, producând 310.000 de unități. Statisticile acesta aparțin Organizației Internaționale a Constructorilor de Automobile (OICA).

Valoarea a fost atinsă în contextul în care numai Dacia a produs autoturisme anul trecut, la Mioveni. Ford doar pregătea producția modelului B-Max la Craiova, aceasta demarând la finele lunii iunie, relatează Ziarul Financiar.

Mai mult, dacă nu se iau în calcul piețele din Rusia și Turcia, România își menține prima poziție pe piața din estul Europei. Anul trecut, spre exemplu, de pe liniile de producție de la Mioveni au ieșit cu peste o sută de mii de mașini mai multe decât au realizat Audi și Suzuki în Ungaria, în timp ce în Serbia Fiat a produs doar aproximativ 15.000 de mașini.

Anul acesta, în uzinele de la Mioveni și Craiova se vor produce peste 400.000 de autovehicule, iar numărul acesta ar putea permite avansarea României pe plan european pe locul 11, în contextul în care uzinele belgiene, aflate actualmente pe această poziție, și-au redus producția.

Mai mult, din cele 400.000 de unități, aproape 360.000 de unități, în valoare de peste 5,4 miliarde de euro, vor fi exportate. Suma va avea un impact direct asupra balanței comerciale a țării. Dacă Dacia a ajuns anul trecut la 8% din exporturi, înpreună cu Ford, ponderea mașinilor trimise pe piețe externe în total exporturi ar treui să treacă de 10% în acest an.

În uzinele For de la Craiova, compania va produce în acest an 60.000 de unități din noul B-Max, a cărui producție a demarat la finalul lunii iunie, iar anul viitor ar trebui să asambleze în Bănie peste 100.000 de mașini. În următorii ani proiectul prevede atingerea unei medii de producție de aproape 170.000 de unități pe an.

În continuare, Germania rămâne cel mai mare producător auto european și al treilea la nivel mondial, asamblând în 2011 aproape 5,9 milioane de mașini – mai mult decât Spania, Franța și Rusia la un loc.

Ultima oră
21:19 - După Israel și Marea Britanie, și SUA acuză Iranul pentru atacul soldat cu moartea unui român și a unui britanic. Antony Blinken: Nu există nicio justificare pentru acest atac
20:56 - Sute de persoane au protestat la Berlin împotriva restricțiilor. Poliția germană spune că a fost „agresată și atacată”, ceea ce „a condus la utilizarea lacrimogenelor, a bastoanelor și a violenței fizice” (VIDEO)
20:27 - Ediție specială „360 de grade”, cu Alina Bădic. De ce este importantă mâncarea și cât de des ar trebui să mergem la dentist (VIDEO)
20:04 - Operatorii feroviari privați resping acuzațiile lansate de ministrul Cătălin Drulă: „Să nu ne mai chemați la astfel de întâlniri folosite numai pentru a vă crea o imagine în fața presei”
19:34 - Marea Britanie acuză Iranul pentru atacul asupra petrolierului din strâmtoarea Hurmuz, incident soldat cu moartea a doi navigatori, un român și un britanic
19:06 - Doar 7.330 de persoane vaccinate în ultimele 24 de ore. Peste 4,85 milioane de persoane vaccinate cu schemă completă de la debutul campaniei
18:45 - Elisabeta Lipă, despre premiile sportivilor medaliați: La noi, statul suportă grosul, dar afară au sponsori care le asigură un trai decent toată viața dacă reușesc să cucerească titlul olimpic (VIDEO)
18:26 - Elisabeta Lipă, pe B1 TV: Nu există niciun plan de investiții, fiecare ne descurcăm cum putem. Avem copii talentați, dar ei trebuie descoperiți, finanțați și îndrumați către sportul de înaltă performanță (VIDEO)
17:50 - Pfizer și Moderna au majorat prețurile la vaccinurile furnizate către UE. Cât costă o doză și cât ar urma să încaseze producătorii de seruri anti-COVID-19 în 2022, conform estimărilor de moment
17:18 - Siegfried Mureșan, la Vrancea: E foarte important ca în următorii patru ani România să fie condusă conform voinței PNL