Bucureștenii care folosesc în aceste zile caniculare mijloacele de transport public trec printr-un adevărat chin. Aceștia trebuie să suporte temperaturi greud e suportat din cauză că în mare parte aerul condiționat din mijloacele de transport STB fie nu funcționează, fie nu este pornit, scrie ziare.com.
Mai este și cazul mijloacelor de transport care nu sunt dotate cu astfel de instalații.
Din această cauză mulți bucureșteni au luat cu asalt pagina dedicată reclamațiilor STB, dar și pe cea a Societății de Transport Public București:
„Mulțumesc frumos pentru încă o zi de chin în saună, încă o zi de umilință.” / „Ce bine e în troleu! Zici că-i Apocalipsa”. / „Am „plăcerea” de a circula cu 141 la această oră între Orășelul Copiilor și Grand Arena.
A ieșit în evidență însă cazul unei femei căreia i s-a făcut rău în timp ce autobuzul staționa în trafic. În zadar femeia i-a cerut cu disperare șoferului să deschidă ușa, acesta nu s-a lăsat impresionat de ce a trebuit aceasta să îndure.
„Mă întreb prețul abonamentului oare ce reprezintă? Condițiile de călătorie a câtă parte din abonament este? Astăzi pe linia 141 pe sensul de mers spre IMGB, unei doamne îi era foarte rău de la căldură, l-a rugat pe dl șofer să-i deschidă ușa să coboare (autobuzul staționa la mult cunoscuta coadă care se formează în față la Grand Arena). A început să plângă doamna și să-l roage să deschidă, dar omul se pare că nu avea mama și nici tată, să mai vorbim de aer condiționat nici nu mai are rost, că mașina săraca era de pe timpuri străvechi.”
Potrivit hotnews.ro, 90% dintre tramvaiele care circulă în București și aproape 40% dintre troleibuze nu au aer condiționat, potrivit datelor furnizate de STB la solicitarea HotNews.ro.
”Parcul activ (ce iese pe traseu plus rezervele) cuprinde un număr de 500 de autobuze Mercedes tip Euro 4, 400 de autobuze marca Otokar și 130 de autobuze Mercedes Hybrid, toate prevăzute din fabricație cu instalație de aer condiționat”, a transmis STB.
Societatea mai are și 500 de autobuze Mercedes Euro 3, dintre care doar 150 au aer condiționat, dar acestea sunt scoase pe traseu doar în cazuri speciale, când apare o defecțiune la autobuzele din parcul circulant.
Doar 25 de tramvaie au aer condiționat, din 267 cât are societatea. La troleibuze, situația este ceva mai bună, având aer condiționat 95 din 151.