Pilotul unui avion american F-35 a fost aruncat în timp ce avionul său s-a prăbușit pe puntea portavionului USS Carl Vinson în Marea Chinei de Sud, rănind șapte persoane, a anunțat luni Flota SUA din Pacific într-un comunicat.
Pilotul efectua operațiuni de zbor de rutină când s-a produs accidentul. Ei au fost evacuați în siguranță și au fost recuperați de un elicopter militar, a spus Pacific Fleet. Pilotul este în stare stabilă, scrie cnn.
Alți șase au fost răniți pe puntea portavionului. Trei au fost nevoiți să fie internați într-o unitate medicală din Manila, Filipine, unde sunt în stare stabilă, potrivit Pacific Fleet. Ceilalți trei marinari au fost tratați pe portavion și au fost eliberați.
Un purtător de cuvânt al Flotei a 7-a a Marinei din Japonia, Lt. Mark Langford, a declarat marți că impactul asupra punții de zbor a lui Vinson a fost „superficial”, iar nava de război și aripa sa aeriană au reluat operațiunile normale.
În ceea ce privește F-35, „starea recuperării este în curs”, a spus Langford. F-35A, pilotat de Forțele Aeriene, decolează și aterizează pe piste convenționale, iar F-35B, versiunea Marine Corps, este o aeronavă de aterizare verticală cu decolare scurtă, care poate opera de pe navele de asalt amfibie ale Marinei.
Versiuni ale F-35 sunt, de asemenea, pilotate de aliații și partenerii SUA, inclusiv Japonia, Coreea de Sud, Regatul Unit, Australia, Italia, Norvegia, Țările de Jos și Israel. Mai multe țări au comenzi pentru avion.
Varianta US Navy „dispune de un tren de aterizare mai robust pentru a gestiona decolările și aterizările transportatorului, aripi pliabile pentru a se potrivi pe o punte de zbor aglomerată, aripi mai mari, o sarcină utilă puțin mai mare și o rază de operare puțin mai mare”, conform producătorului aeronavei, Lockheed. Martin.
F-35C a fost ultima dintre cele trei variante care a devenit operațională, făcând acest lucru abia în 2019.
Carl Vinson a fost primul dintre cele 11 portavioane ale Marinei SUA care au fost dislocate cu F-35C când a părăsit San Diego în august anul trecut.
„Această desfășurare marchează prima dată în istoria aviației navale americane când un avion de luptă ascuns a fost desfășurat operațional pe un portavion”, a spus Lockheed Martin.