Comisia Europeană anunţă că România a fost printre ţările lovite de o campanie de dezinformare online cu ocazia alegerile europarlamentare

Comisia Europeană anunţă că România a fost printre ţările lovite de o campanie de dezinformare online cu ocazia alegerile europarlamentare
Foto: pixabay.com

România a fost ţinta unei campanii de dezinfomare şi a unei tentative de manipulare în timpul recentelor alegeri europarlamentare. O spune chiar Comisia Europeană care a ameninţat cu măsuri împotriva platformelor precum Google, Twitter și Facebook care au găzduit aceste campanii.

Această situație arată că măsuri suplimentare sunt necesare atât ”pe partea statelor membre, dar mai ales pe partea platformelor Facebook, Google și Twitter”, a spus comisarul european pentru Securitate, Julian King, pentru cotidianului german Die Welt, scrie Hotnews.

Comisia vrea să ia în considerare luarea unor măsuri de reglementare. Subiectul manipulării pe internet va fi pe ordinea de zi a următorului sumiit a șefilor statelor europene de peste două săptămâni.

Acesta și-a exprimat îngirjorarea, pornind de la un raport al Institutului pentru dialog strategic, că noii actori online au profitat de lipsa unui cadru legal pe internet pentru a încerca să influențeze scrutinul.

În Spania, de exemplu, a fost identificată o rețea coordonată de conturi de Twitter care, ”cu ajutorul boților (programe informatice care trimit automat mesaje, n.r) și a conturilor false, a trimis mesaje anti-islam”, dar și mesaje care întăresc sprijinul pentru partidul de extremă-dreapta Vox, potrivit comisarului.

Fenomene similare au fost observate și în alte țări, King citând state precum Austria, România, Letonia, Italia, Franța și Marea Britanie, în special.

Peste tot, cu ajutorul acestor instrumente, ”țina este răspândirea ideii unei mari conspirații care caută să reducă la tăcere protestatarii”, a adăugat el.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`