China, la întrecere cu SUA. Oamenii lui Xi Jinping au programat prima misiune cu echipaj pe planeta Marte

China pregătește prima misiune cu echipaj pe planeta Marte. Aceasta va avea loc, cel mai probabil, în anul 2033. Aselenizarea face parte dintr-un program amplu cu privire la Planeta Roșie. Ulterior, chinezii intenționează să facă zboruri regulate pe Planeta Roșie și să-i exploateze resursele, informează Reuters.

După prima misiune cu echipaj, programată pentru anul 2033, vor urma încă trei, în 2033, 2035, 2037 și 2041, a anunțat Wang Xiaojun, șeful principalului producător chinez de rachete, la o conferință din Rusia, cu privire la exploararea spațiului cosmic.

Până să trimită oameni pe Marte, China va trimite roboți, care să studieze posibilele locații pentru amplasarea bazei și zonele pentru construcția de sisteme de extragere a resurselor, a transis China Space News.

Misiunile pe planeta Marte, o mare provocare pentru guvernele din SUA și China

Pentru a putea supraviețui pe Marte, echipele de astronauți vor trebui să poată utiliza resursele Planetei Roșii. Printre acestea se numără extragerea apei și generarea de oxigen și producerea de electricitate.

Un alt aspect important al proiectelor reprezintă dezvoltarea tehnologiilor necesare pentru a readuce pe Pământ astronauții. Prima misiune dus-întors, de test, fără echipaj, este programată pentru finalul anului 2030.

China și SUA se luptă pentru supremație, în ceea ce privește aselenizarea Planetei Marte. Agenția spațială NASA dezvoltă deja o tehnologie pentru a efectua curse dus-întors cu echipaj pe Marte, începând din anii 2030.

În plus, China, are în plan înființarea unei baze la polul sudic al Lunii și desfășurarea unor expediții robotizate către asteroizi și Jupiter, în aceeași perioadă.

00:08 - Joe Biden, prima reacție după percheziția efectuată de FBI la reședința lui Donald Trump: „Știm că sunt unii care se concentrează mai mult pe căutarea puterii”
23:49 - Deși în conflict din cauza alegerilor, fostul vicepreședinte Mike Pence îl susține pe Trump în legătură cu percheziția FBI
23:46 - Rusia acuză SUA de „escaladare inutilă și nerezonabilă” privind tratatul pentru reducerea armamentului strategic: „A arătat ca o provocare fățișă”
23:23 - Turiști români, amendați după ce au fost prinși pe aeroport cu nisip, pietre și scoici, furate de pe plajele din Sardinia
23:17 - Picturi cu Mihai Viteazul și stemele Regatului României, descoperite la renovarea Universității de Medicină din Târgu Mureș. Erau „sub actuala zugrăveală”, spune rectorul (FOTO)
23:05 - Detaliile crimei din Argeş şochează anchetatorii! „Este dramatic!”
23:00 - Banchiza din Antarctica a ajuns la cea mai mică suprafaţă înregistrată vreodată, în istoria măsurătorilor din satelit
22:49 - Președinta Asociației Medicilor de Familie București-Ilfov, despre anunțul lui Alexandru Rafila: Ne dă peste cap toate programările. Un coleg a primit 380 de mesaje într-o zi de la pacienți după anunț (VIDEO)
22:20 - UPDATE: Masacru în Argeş. Cinci oameni ucişi de un bărbat cu probleme psihice!
22:07 - Suporterii lui CSA Steaua i-au cerut demisia lui Vasile Dîncu. Ultrașii au trecut și la amenințări: „N-am scăpat de Gigi ca să dăm de voi. Ori vă faceți treaba, ori va fi război” (FOTO)