Descoperiri uluitoare! Cercetătorii britanici ar putea avea tratamentul care vindecă virusul HIV

foto:jamaicatakeout.com

Un britanic ar putea deveni prima persoană din lume vindecată de HIV, cu ajutorul unei terapii noi, dezvoltată de cercetători.

Bărbatul de 44 de ani este una dintre cele 50 de persoane supuse unui tratament experimental, destinat să vindece boala chiar și în stare latentă.

Oamenii de știință au declarat că virusul este, în prezent, de nedetectat în sângele bărbatului și, dacă rămâne așa, este vorba de prima vindecare completă de HIV.

„Studiem posibilitatea reală a vindecării HIV. Este o provocare uriașă și suntem într-o fază incipientă, dar progresele sunt remarcabile”, a declarat Mark Samuels, director al biroului de Infrastructură pentru Cercetare Clinică al Institutului Național pentru Cercetare în Sănătate.

Tratamentul experimental este desfășurat de cercetători de la Universitățile Oxford, Cambridge, Imperial College London, University College London și Kings College London, informează HotNews.

HIV este foarte dificil de tratat, deoarece țintește sistemul imunitar, afectând ADN-ul celulelor T, astfel încât acestea reproduc virusul.