Mașinile diesel sunt interzise oficial: Decizia șoc e confirmată chiar de la Tribunal! Situația e critică în România…

Mașinile diesel sunt interzise oficial: Decizia șoc e confirmată chiar de la Tribunal! Situația e critică în România...

Tribunalul admnistrativ federal din Leipzig a făcut un anunț care a pus pe jar toți șoferii din Germania: orașele germane au dreptul să interzică circulația autovehiculelor vechi, pentru a aduce nivelul de poluare a aerului în conformitate cu normele Uniunii Europene, relatează adevarul.ro.

Publicația menționează că Germania a făcut deja un prim pas spre interzicerea maşinilor diesel în februarie, când a permis grupurilor de mediu să dea în judecată oraşele care nu reuşesc să impună normele europene privind aerul curat.

Acestea fiind spuse, într-o declarație de 30 de pagini, Tribunalul administrativ federal din Leipzig a precizat că nu ar trebui să existe perioadă de graţie pentru introducerea interdicţiilor de circulaţie: „Astfel de restricţii nu merg dincolo de alte interdicţii care sunt justificate de legislaţia rutieră şi pe care automobiliştii trebuie să le accepte“.

Deși motoarele diesel produc mai puțin din carbonul care provoacă încălzirea globală, benzina eliberează în atmosferă mai puțin poluanți nocivi pentru om.

În orice caz, măsura Germaniei de a permite orașelor să interzică accesul mașinilor diesel pe străzi ar putea avea implicații mari pentru viitorul industriei auto, în condițiile în care producătorii de automobile au investit foarte mult în acest tip de motoare.

Sursa citată notează că interdicţiile imediate privind circulaţia maşinilor pe principalele străzi din oraşe ar fi legitime şi ar putea afecta toate modelele, cu excepţia celor care respectă cele mai recente standarde Euro-6 privind emisiile (maşinile fabricate după 2014).

Pentru zonele metropolitane mai mari, care cuprind mai multe drumuri principale şi străzi laterale, tribunalul a recomandat o implementare treptată a interdicţiilor, începând cu automobilele diesel mai vechi care îndeplinesc standardele de emisii Euro-4 (care a fost înlocuit cu Euro-5 începând cu 2009).

Spre exemplu, în Hamburg, al doilea oraș german din punct de vedere al populației, au început să apară încă de miercuri semne privind interzicerea autovehiculelor diesel, autorităţile locale aşteptându-se ca restricţiile să înceapă să intre în vigoare la sfârşitul acestei luni.

Chiar și așa, potrivit aceleiași surse, Tribunalul din Leipzig a decis, în februarie, că vehiculele Euro-5 nu ar trebui să fie interzise până la 1 septembrie 2019. De asemenea, ar trebui să se aplice excepţii în cazul comercianţilor şi a unor rezidenţi, recomandă instanţa.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`