Facebook dăunează copiilor, seamănă divizare și slăbește democrația, spune un fost manager de produse din cadrul companiei. Frances Haugen, acuzații incendiare în Senatul SUA

Facebook dăunează copiilor, seamănă divizare și slăbește democrația, spune un fost manager de produse din cadrul companiei. Frances Haugen, acuzații incendiare în Senatul SUA
Avertizorul de integritate a fost audiat în Comisia pentru comerț și știință din cadrul Senatului SUA. Foto: Hepta.ro / Abaca Press / Angerer Drew/Pool/ABACA

O fostă analistă din cadrul Facebook a fost audiată în Senatul SUA, în urma declarațiilor sale explozive despre gigantul tech. Într-un interviu difuzat duminică, Frances Haugen spunea că ea este sursa documentelor și a cercetărilor interne care arată că platforma produce efecte negative și compania este conștientă de acest lucru, transmite Deutsche Welle.

Haugen despusese plângeri și la autoritățile federale. Potrivit avertizorului de integritate, cercetările interne ale Facebook arată că platforma amplifică ura, dezinformarea și turbulențele sociale. Compania, spune ea, a ascuns că știa acest lucru.

Frances Haugen, în Senatul SUA: „Sunt astăzi aici pentru că eu cred că produsele Facebook dăunează copiilor, seamănă divizare și ne slăbesc democrația”

„Trebuie să cerem Facebook să facă schimbări”, a continuat ea.

Compania este conștientă de modul în care algoritmii săi alimentează diviziunea și polarizarea politică, însă refuză să facă schimbări, reclamă fostul analist de la Facebook: „Este vorba despre Facebook alegând cu orice preț să crească”.

Audierile de marți s-au concentrat pe Instagram și pe felul în care afectează copiii și adolescenții această platformă a Facebook.

Fosta angajată a gigantului de tech a sugerat că Instagram ar putea măcar să crească limita de vârstă de la 13 la 16 sau 18 ani. Ea spune că Facebook este conștient de efectele nocive pe care le are platforma asupra stimei de sine, precum și despre capacitatea sa de a răspândi dezinformare, dar chiar și așa ia nicio măsură.

„Facebook înțelege că, dacă vor să crească, trebuie să găsească utilizatori noi. Trebuie să se asigure că următoarea generație este la fel de conectată cu Instagram cum este și aceasta. Iar modul în care vor face asta va fi unul prin care se asigură că acești copii dezvoltă obiceiuri înainte să aibă mecanisme bune de autocontrol”, spune ea.

„Este precum țigările, adolescenții nu au mecanisme bune de autocontrol. Ei spun, explicit, `mă simt rău când folosesc Instagram și chiar și așa nu mă pot opri`”, a adăugat Frances Haugen, făcând referire la elementele pe care le-a scos la iveală un document intern al Facebook.