În cadrul unui sondaj anual realizat de către Yahoo! Finance, cei 1.541 de respondenți ai sondajului au fost supărați pentru multe în acest an, de la înghețarea tranzacțiilor Robinhood, iarna trecută, la startup-ul de camioane electrice Nikola care încă nu acționează. Dar o companie i-a enervat cel mai mult – Facebook. Rezultatele sondajului aruncă mai multă lumină asupra motivului pentru care compania a decis să-și rebrandă în acest an un nou nume: Meta Platforms.
Anual, Yahoo! Finance realizează două sondaje privind companiile anului: cea mai bună companie – unde se calculează cifra de afaceri înregistrată și performanțele pe care aceasta le-a avut pe piața bursieră, dar și ce impact au avut față de societatea civilă; și cea mai rea companie a anului, pe aceleași principii.
Facebook a avut parte de controverse în acest an. A fost sub microscopul antitrust și s-a confruntat cu o serie de acuzații din partea unui anunț care susținea că Facebook a ignorat problemele de siguranță de dragul creșterii. Congresul cere constant răspunsuri de la companie pe ambele fronturi. În același timp, unii critici, inclusiv conservatori, spun că Facebook a suprapolițat discursul platformei și le-a înăbușit vocile. Alți critici, inclusiv cei din partea stângă a culoarului, susțin că Facebook permite răspândirea dezinformării.
Facebook a fost, de asemenea, acuzat pentru creșterea extremismului de extremă dreaptă și „subminarea democrației în întreaga lume”, așa cum a spus un respondent.
În afara conversației politice, mulți respondenți au fost supărați de efectele companiei asupra copiilor și tinerilor, citând site-ul său de partajare a fotografiilor Instagram și efecte asupra sănătăţii mintale, după ce documentele interne au scos la iveală compania știa că Instagram le face pe adolescente să se simtă mai rău cu privire la imaginea corpului probleme, dar nu a rezolvat problema.