Google a anunțat lansarea unui nou program în România dedicat industriei media

Google a anunțat lansarea unui nou program în România dedicat industriei media
Google a anunțat lansarea unui nou program în România dedicat industriei media. Foto: Hepta - DPA Images / Christoph Dernbach

Google a anunțat lansarea Google News Showcase în România, un produs și program de licențiere dedicat redacţiilor de ştiri.

De asemenea, a semnat parteneriate cu 16 publicații românești – mass-media națională, agenții de presă și posturi de radio, care sunt urmărite de oameni din toată țara.

Google lansează în România Google News Showcase

Prin News Showcase, publisherii vor avea acces la o serie variată de paneluri prin care să ofere mai mult context ştirilor şi să adauge articole conexe, cronologie şi multe altele. Noile paneluri îi vor ajuta pe publisheri pentru a-şi face conţinutul mai vizibil pentru cititori. Panelurile News Showcase vor apărea în Google News şi Google Discover (pe mobil şi desktop) şi vor direcţiona cititorii către articolele de pe pagina publisherului. Mai mult, publicaţiile partenere vor primi plăţi lunare de la Google pentru drepturile de licenţiere ce vizează conţinutul pe care-l furnizează în News Showcase, informează stiri.tvr.ro.

Google a semnat parteneriate cu peste 1.500 de publicaţii de ştiri din toată lumea, de la lansarea News Showcase din octombrie 2020.

Google News Showcase a fost lansat până acum în 16 ţări: India, Japonia, Germania, Portugalia, Brazilia, Austria, Regatul Unit al Marii Britanii, Australia, Cehia, Italia, Columbia, Argentina, Canada, Irlanda, Slovacia, Polonia şi acum România.

„Google News Showcase este cea mai recentă iniţiativă a companiei de susţinere a jurnalismului şi a întregului ecosistem media. Astfel, cu ajutorul Google News, Top Stories şi Search, Google ajută oamenii să găsească ştirile căutate, iar editorii să ajungă mai uşor la cititori. Mai mult, Google investeşte în produse, finanţare şi programe care să sprijine industria media.

Acest efort include sprijinirea a 16 publisheri din România prin Fondul Digital News Innovation, cu un total de 1,8 milioane de dolari, precum şi furnizarea de ajutor financiar în perioada pandemiei către 50 de publisheri, prin Journalism Emergency Relief Fund. Din 2015, Google a oferit programe de training pentru aproape 900 de jurnalişti din România, sprijinindu-i în a verifica, documenta şi prezenta vizual mai bine articolele”, se spune în comunicatul Google.

Urmăriți B1TV.ro și pe